Outlook express mail importeren in Windows mail na defecte pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter movie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

movie

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Mijn moederboard (XP) heeft het begeven. :(
Van de HD heb ik een externe HD gemaakt. de complete C: schijf staat er nog op.

Hoe kan ik de mail wat nu op de externe HD staat importen in windows mail (vista)?

Ik hoor graag van je.
Groetjes,
René

slotje kan er op.

:D het is gelukt :D

zie antwoord.

Outlook Express-berichten naar een Windows Vista-computer wilt overbrengen, moet u de berichten handmatig overbrengen

Op de Windows XP-computer doet u het volgende:
De map die de Outlook Express-berichten bevat, is in Windows gemarkeerd als verborgen map. Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm om deze verborgen map zichtbaar te maken. Klik op Vormgeving en thema's en klik vervolgens op Mapopties. Klik op het tabblad Weergave en klik onder Verborgen mappen en bestanden op Verborgen mappen en bestanden weergeven.

Ga naar de map met de naam Outlook Express. In Windows XP vindt u deze map standaard op de volgende locatie: C:\Documents and Settings\uw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{het nummer van uw Windows-gebruikers-ID}\Microsoft\Outlook Express.

Kopieer de map Outlook Express en alle bijbehorende inhoud naar de map Documents op de Windows Vista-computer. (U kunt deze kopie van de map Outlook Express op een andere locatie dan in de map Documents opslaan, mits u onthoudt waar u de kopie hebt opgeslagen.) Zie Bestanden kopiëren naar een andere computer voor informatie over het kopiëren van een map.

Voer de volgende handelingen uit op de Windows Vista-computer:
Klik hier om Windows Mail te openen.

Wijs in het menu Bestand de opdracht Importeren aan en klik vervolgens op Berichten.

Klik op Microsoft Outlook Express 6 en vervolgens op Volgende.

Zorg ervoor dat E-mail uit een OE6-archiefmap importeren is geselecteerd en klik op OK.

Klik op Bladeren, ga naar de map Outlook Express die u naar deze computer hebt gekopieerd en klik vervolgens één keer op de map om deze te selecteren. (Zorg ervoor dat u de map niet opent wanneer u deze selecteert.)

Klik op Map selecteren en vervolgens op Volgende.

Klik op Alle mappen om alle mappen te importeren of klik op Geselecteerde mappen, selecteer welke berichtmappen u wilt importeren en klik vervolgens op Volgende.

Klik op Voltooien.

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

zelfde probleem

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem als in jouw bericht van 6-2. Ik probeer hetzelfde te doen als in het antwoord is weergegeven, maar als ik onder documents and settings mijn gebruikersmap wil openen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot die map.
heb jij dezelfde problemen gehad en zo ja hoe ben je daar vanaf gekomen. Anders is het misschien handig als ik de naam van degene die het antwoord heeft gegeven kan krijgen om mijn probleen voor te leggen. Ik hoop dat je me verder kan helpen.

met vriendelijke groet,

John

Ik kon de map gewoon benaderen.

Het kan zijn dat je geen eigenaar bent van de c: schijf.
Dan kan het zijn dat je geen toegang krijgt.

Dit kan je controleren door naar de volgende lokatie te gaan,
Deze Computer, rechter muisknop eigenschappen op de c schijf, beveiliging, Geavanceerd, eigenaar, huidige eigenaar moet je zelf zijn.

Als dit niet het geval is moet je jezelf eigenaar van de map maken.

bewerken, selecteer jezelf, vink aan eigenaar van onderliggende containers en objectenvervangen en klik op OK.

Dat worden alle mappen veranderd zodat je eigenaar wordt van de map.
Regelmatig afhankelijk van het aantal bestanden wordt er gevraagd of de map moet veranderen. klik hier steeds op OK of ja.

LET OP! Dit kan ruim 100 keer klikken zijn.
Breek dit niet af maar ga gerust door.
Hierna opnieuw opstarten en dan opnieuw proberen je mailbestanden terug zetten.

succes.

Groetjes,
René

Ik kon de map gewoon benaderen.

Het kan zijn dat je geen eigenaar bent van de c: schijf.
Dan kan het zijn dat je geen toegang krijgt.

Dit kan je controleren door naar de volgende lokatie te gaan,
Deze Computer, rechter muisknop eigenschappen op de c schijf, beveiliging, Geavanceerd, eigenaar, huidige eigenaar moet je zelf zijn.

Als dit niet het geval is moet je jezelf eigenaar van de map maken.

bewerken, selecteer jezelf, vink aan eigenaar van onderliggende containers en objectenvervangen en klik op OK.

Dat worden alle mappen veranderd zodat je eigenaar wordt van de map.
Regelmatig afhankelijk van het aantal bestanden wordt er gevraagd of de map moet veranderen. klik hier steeds op OK of ja.

LET OP! Dit kan ruim 100 keer klikken zijn.
Breek dit niet af maar ga gerust door.
Hierna opnieuw opstarten en dan opnieuw proberen je mailbestanden terug zetten.

succes.

Groetjes,
René

René,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb geprobeerd jouw aanbeveling uit te voeren, maar ik krijg geen tab beveiling op eigenschappen op de oude c schijf. Ik krijg de tabjes algemeen, automatisch afspelen, extra, hardware, delen en quotum. Ik heb geprobeer iets met delen te doen, maar kan daar niet aanklikken dat ik de eigenaar ben. Heeft tot nu toe geen resultaat.

groetjes,
John

Hallo Rene,
Sorry, had ik misschien eerder moeten zeggen, maar ik heb de schijf gekoppeld aan mijn laptop en die draait nog onder XP. Ik weet niet of onder XP dergelijke mogelijkheden ook aanwezig zijn. Heb je nog suggesties?

Groetjes,

John

Hallo Rene,
Sorry, had ik misschien eerder moeten zeggen, maar ik heb de schijf gekoppeld aan mijn laptop en die draait nog onder XP. Ik weet niet of onder XP dergelijke mogelijkheden ook aanwezig zijn. Heb je nog suggesties?

Groetjes,

John

Voor XP geldt dit niet.
Voor Vista moet je eigenaar worden.

Als outlook express op beide pc's draaien dan hoef je alleen de map over te zetten op dezelfde lokatie.
vanuit outlook kan je dan de mail bekijken.

Klopt wat je zegt, dat wilde ik ook proberen. Mijn probleem is alleen dat ik niet bij de map kan komen om hem te verplaatsen.

Groetjes,
John

Via mapopties alle bestanden weergeven.
Misschien dat het dan werkt.

Anders weet ik het ook niet.

Heb ik al zo ingesteld, maar systeem geeft echt aan dat ik geen toegang heb tot de map. Is dus een kwestie van bevoegdheden tot de map, alleen kan ik dat niet zo goed verklaren.
Toch bedankt voor het meedenken.
John

Misschie staat de map op alleen lezen.
via eigenschappen kan je daar kijken

stond inderdaad op alleen lezen. Heb het gewijzigd maar krijg nog steeds de melding dat ik geen toegang heb tot de map.

Misschie staat de map op alleen lezen.
via eigenschappen kan je daar kijken

Rene, het is me uiteindelijk gelukt. Door in mapopties eerst het vinkje van eenvoudig delen uit te zetten, krijg ik wel een tab beveiling en kan ik ook in xp de eigenaar wijzigen. Ik kan er nu gewoon bij komen. Bedankt voor de medewerking.

Groetjes, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan