Outlook express. Mails Postvak In verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoepje53

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2002
Berichten
43
Nadat mijn pc. was vastgelopen waren in het Postvak In van outlook Express al mijn inkomende mails plots verdwenen.

De andere mails in de andere postvakken zitten er nog gewoon in.

Systeemherstel helpt niet.

Wie kan mij helpen?

hoepje53
 
Om te beginnen: welk emailaccount beheer je met Outlook Express?
Is dat een account dat je hebt bij een provider of is het een web-based account zoals Hotmail (tegenwoordig Windows Live Mail)?
Heb je al geprobeerd om nog eens op de knop: 'Alles verzenden en ontvangen' te klikken?
Misschien staan de vermiste emails nog op de mailserver en kun je ze nog ophalen.
Als je wilt nagaan wat er nog op de harde schijf staat, moet je naar de volgende map:
C:\Documents and Setting\hoepje53\Local Settings\Application Data\Identities\{'lang_getal'}\Microsoft\Outlook Express.
De moeilijkheid is, dat je in Outlook Express vanuit die map niet kunt importeren.
Maar als 'Postvak IN.dbx' niet groter is dan 187 Kb, dan is ook daar je Postvak-IN leeg.
Ik ben bang dat je die emails dan kwijt bent.
 
Laatst bewerkt:
Probeer uit het document in de bijlage eens de optie "Als Windows / outlook express weer draait,"
Wellicht worden de mails hersteld.
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op Boeing 737

Beste Boeing,

Ik zit gewoon bij Planet met een Planet-account.

Ik heb gekeken in de map die je aangeeft;
er staan daar 2 mappen:
Postvak In (met 139.000 KB-bestand DBX) en
Postvak In (1) met een recent kort DBX-bestand.

Ik concludeer dat de mails nog bestaan, maar om een onduidelijke reden niet verschijnen

Via importeren heb ik geprobeerd het oude bestand te importereren vanuit een copie in een archiefmap.
Maar dat lukt niet.

Aan de andere antwoorden: ik durf niet zo goed en ik begrijp en het niet.

Kunnen jullie stap voor stap aangeven wat ik zou moeten doen?
Hoepje53
 
Ik zit gewoon bij Planet met een Planet-account.
Kijk dan bij Planet hoe de instellingen zijn van de mailserver van je POP3-account. Misschien staan jouw emails nog op de Planet mailserver. Heb je dat al geprobeerd?

NB: En wat Wanderer je geadviseerd heeft, dat is toch niet moeilijk? Edit: en die link van Paul-RT toch ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Tja, dit had ik meteen moeten toevoegen, maar goed, ik ben even bij Planet gaan kijken.
Dit is hun Support-site. Selecteer in Product: e-mail, tik in zoekterm: mailserver.

Edit: neem anders contact op met de helpdesk van Planet.
 
Laatst bewerkt:
antwoord op wanderer

Beste wanderer,

Mijn probleem is nog niet helemaal opgelost.
Echter hartelijk dank voor je advies. Ik durfde het programma niet toe te passen.

Nu heb ik alle (800!!!) mails in een aparte map op de C-schijf. Die kan ik nu lezen
Hoe kan ik die nu in één keer naar mijn Postvak In krijgen?

Ik kan het wel als ik één mail open en die vervolgens verplaats. Maar dat zou een heidens karwei worden.

gr. Hoepje 53
 
Ik durfde het programma niet toe te passen.
Dat geeft niet,maar helemaal geen reactie staat zo ***lig :D
Overigens krijg je natuurlijk geen oplossing aangedragen,die schade zou doen aan je bestanden.Voorzichtig zijn is nooit verkeerd,maar vraag dan gewoon door,dat mag nooit een punt zijn.

Maak eerst van de gehele map Outlook Express,(dus die waar de DBX bestanden instaan) een kopie voor de zekerheid ;)

1.Heb je verder enig idee,hoe je aan die 2e PostvakIN bent gekomen?
2.Welke van de 2 werkt op dit moment.Als je dit niet weet,stuur jezelf dan een mailtje.

3.Mail terugzetten gaat als volgt,open Outlook Express zodanig dat het de helft van het bureaublad beslaat.
Doe dat ook met de map waar de mail in staat,op de andere helft.
Selcteer via Bewerken > Alles selecteren,de inhoud van de map en sleep de hele hap naar de map van jouw keuze in Outlook Express.
 
opgelost

Beste wanderer,


Het probleem is opgelost!! hartelijk dank, ook aaan de anderen.

Op je vraag: in mijn Outlook zit maar één map Postvak In, maar bij de mappen op de C-schijf bij 'Doc and settings' etc ook een map Postvak In (1).


Deze laatste is nu in gebruik.

Bij de conversie zijn wel een paar mails verdwenen, maar dat is minder erg.

gr. Hoepje53
 
Welcome :cool:

Overigens is een Postvak In bestand van ruim 135 MB, veel te groot voor een goede en stabiele werking van Outlook Express.Het is dus wachten op de volgende crash met misschien desastreuze gevolgen :(

Tijd om eens aan een beter mailprogramma te gaan denken!

Ook kun je met z.g.n. berichtregels,post die vaak van dezelfde afzenders komt,direct in een andere (nieuw aangemaakte) map laten binnen komen ;)

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan