outlook express naar 2010 op andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbank

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Ik heb een nieuwe pc gekocht met windows 8 en outlook 2010. Ik wil alles van outlook express (inbox, opgeslagen berichten, adresbestand) overzetten naar outlook 2010 op de nieuwe pc. Ik google me suf, zoek op helpmij en probeer van alles, maar kom er niet uit. http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/mad2.gif

Ik begrijp dat overzetten kan via Windows live mail. Heb dat inmiddels op de oude pc geïnstalleerd en alles werkt nu in WLM (accounts, berichten en adressen). Heb vervolgens alles van WLM via een externe HD in een bestand op de nieuwe pc gezet, maar weet niet hoe ik dat in WLM op de nieuwe pc krijg (en van daaruit in Outlook 2010). Mijn e-mailaccounts werken overigens al in Outlook 2010 en ook in WLM op de nieuwe pc.

Volgens mij staat het hier toch beschreven:
http://support.microsoft.com/kb/291602/nl

@Edmoor: Die instructie werkt niet, eenvoudigweg omdat niet beide programma's op die nieuwe pc staan, wat wel een voorwaarde is:
In dit artikel wordt beschreven hoe u accountinstellingen, berichten, adressen en regels van Microsoft Outlook Express in Microsoft Outlook importeert als Outlook Express en Outlook op dezelfde computer zijn geïnstalleerd.

@tbank: Kun je niet even nakijken of het mogelijk is om WLM op de nieuwe computer te installeren, in WLM op de nieuwe computer de WLM bestanden van de oude computer in te lezen/importen en dan vanuit WLM op de nieuwe computer de mails weer te exporteren naar Outlook?
Als dat gewerkt heeft kan WLM er daarna op de nieuwe computer er weer af.

Tijs.

Die regel heb ik dus inderdaad gemist.
Wat wel kan is op de oude PC Outlook 2010 installeren, de boel van Express naar Outlook halen en vervolgens de Outlook 2010 persoonlijke bestanden naar de nieuwe PC kopiëren.

@Tijs
Dat is precies mijn vraag:
Zoals ik schreef, heb ik WLM op de nieuwe PC gezet en heb ik alles van WLM op de oude pc in een bestand gezet op de nieuwe pc, maar hoe krijg ik dat dan in WLM geïmporteerd?

@Edmoor
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Ga eens kijken of dat werkt.

Misschien zou een probleem ook nog kunnen zijn dat mijn accounts al werken op de nieuwe pc (als je alles importeert)?

Je beschrijft niet hoe je de gegevens van de 'oude' Windows Live Mail hebt opgeslagen/geëxporteerd.

Linksom of rechtsom: hier staat hoe je kunt exporteren (op de oude pc) en het, na overbrengen via memory-stick o.i.d., (later) weer kunt importeren (op de nieuwe pc).

Tijs.

Dit is de (laatste) manier dat ik het heb geprobeerd.
Er wordt dan echter maar een deel van de berichten geimporteerd, ook als ik aangeef dat alles moet worden geimporteerd. Heb net weer geprobeerd alleen de storage folders (volgens mij mijn oude dossiermappen uit OE) van WLM te importeren, maar dan komt alles door elkaar te staan. Bovendien zie ik niet hoe ik op deze manier het adressenboek kam importeren. Ik zie die optie niet in WLM (alleen berichten importeren).
Denk dat ik Outlook 2010 maar op de oude pc zet.

Heeft u al gekeken naar de mogelijkheid die ik aangaf (een paar berichten terug)?

Op de oude pc heb ik al WLM gezet en alle mappen en het adresboek zijn te zien. Die gegevens heb ik op een HD gezet, maar krijg ik niet geïmporteerd in WLM op de nieuwe pc.
Overigens heb ik Windows 8. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken.

Ik heb inmiddels Outlook 2010 op de oude PC gezet. Kan alles zonder probleem overhevelen van OE naar 2010. Alleen exporteren vanuit 2010 lukt dan weer niet. Ik maak volgens de beschrijving op internet een pst-bestand aan, maar daar komt niks in te staan. Ik kan dus nog steeds niks overzetten naar Outlook 2010 op de nieuwe PC.

Ik heb er geen verstand van, maar heb toch de indruk dat het iets te maken heeft met besturingssystemen. Op mijn oude pc heb ik XP. Outlook 2010 werkt daar niet goed op. Als ik het programma aanklik gaat ie elke keer installeren, moet ik opnieuw opstarten en dat werkt het. Op mijn nieuwe PC heb ik Windows 8 en daar werkt overzetten van WLM naar Outlook 2010 niet.
Ik begin toch sterk te denken dat het allemaal mooie theorie is, maar in de praktijk gewoon niet mogelijk. Maar ik sta nog steeds open voor suggesties natuurlijk.

Als je alles hebt geïmporteerd in 2010 hoef je alleen maar de bij die versie behorende .pst bestanden te kopiëren naar de andere PC en dezelfde bestanden daar vervangen door de nieuwe.
Of vervang de hele map C:\Users\<Gebruiker>\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Laatst bewerkt:
Ik kan de locatie vinden op de oude pc (hoewel die bestanden geen pst-extensie hebben), maar kan de locatie niet vinden op de nieuwe pc.
Bij de map gebruiker staat alleen Bureaublad, contactpersonen, downloads, favorieten, koppelingen, mijn documenten, e.d. en Microsoft en Outlook kan ikhelemaal niet vinden. Enig idee waar dat staat?

Die bestanden hebben wel degelijk de .pst extensie dus die moeten er zijn voor Office 2010 op de oude PC.
Heb je op de nieuwe PC wel de verborgen bestanden en mappen zichtbaar gemaakt?
En op beide PC's ook de bekende extensies niet op verborgen staan?

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik heb geen flauw idee hoe ik verborgen bestanden zichtbaar maak en extensies op niet verborgen zet.

Heb inmiddels ontdekt hoe het zit met verborgen bestanden/extensies en alles staat goed op de oude en nieuwe pc.

Ik heb vervolgens het pst-bestand van de oude pc op de nieuwe pc vervangen door die van de oude. Nu werkt Outlook helemaal niet meer op de nieuwe pc. Hij geeft aan dat hij de pst-bestanden niet meer kan vinden. Ik heb 3 accounts op de oude pc (en de nieuwe) en de nieuwe pc geeft aan dat hij de gegevens van die verschillende accounts niet kan vinden. Nu stond er ook maar 1 pst-bestand op de oude pc en 3 op de nieuwe (voor 3 accounts).

Op de oude pc (xp) heb ik als locatie gebruikt:
C:\Documents and Settings\"uw gebruikersnaam"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Op de nieuwe (Windows 8):
C:\Users\gebruikersnaam\documents\outlook-bestanden

Ik heb nu alleen het pst-bestand overgezet. Moet ik misschien toch alles van die map overzetten en/of Outlook 2010 op de nieuwe pc helemaal leegmaken (accounts zijn al overgezet)?

reactie

Wil iemand svp nog reageren op mijn laatste bericht? Dan weet ik waar ik aan toe ben. Bedankt.

Heeft u al gekeken naar de mogelijkheid die ik aangaf (een paar berichten terug)?
Heb zelf de genoemde (prima!) instruktie gebruikt voor van OE naar WLM(2012) op win8.
Overzetten accounts en adresboek: gelukt.
Overzetten mails niet; heb dat overigens niet met een USB stick gedaan, maar via het thuis-netwerk; lijkt me geen verschil te maken??
Zie dan wel mails overgaan, maar zie die gedeeltelijk bij 'ongelezen e-mail', terwijl de mappen PostIN, etc. leeg zijn??
Wat doe ik verkeerd??

Laatst bewerkt:
Hallo Chris,
Bedankt voor de reactie.
Ik kwam er totaal niet uit (en kreeg ook lange tijd geen reactie meer vanuit Helpmij) en ben er mee opgehouden.
Ik heb nu al mijn adressen handmatig ingevoerd op de nieuwe pc, en oude mails (gecomprimeerd) naar mezelf gestuurd en opgeslagen.

Groet, TB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan