Outlook Express "op slot" bij bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
62
Ik heb een probleempje waar ik eens in de zoveel tijd tegen aanloop, maar wat me steeds meer begint te frustreren:

Ik werk met Outlook Express 6 en soms als ik een mail met een jpg als bijlage ontvang en deze open, springt OE "op slot", tenminste zo noem ik het. Er gebeurt dan niets meer als ik op de scrollbalken klik. De knoppen en menuutjes aan de bovenkant lichten wel op als ik er met het pijltje overheen ga, maar erop klikken heeft ook geen resultaat. Het betreffende mailtje kan ik enkel nog sluiten, maar in het hoofdscherm van OE kan ik ook niets meer aanklikken (menu's en knoppen lichten wel weer op bij het pijltje). Het enige dat dan helpt is OE afsluiten (dit is dan weer wel mogelijk) en opnieuw opstarten. Het probleem blijft echter bij dat specifieke mailtje. Als ik de mail forward naar iemand anders kan deze het weer wel probleemloos openen en bekijken.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het lijkt zich trouwens alleen voor te doen als de bijgevoegde jpg te groot is om in 1 keer weergegeven te worden in het previewscherm.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

gr. Rhye
 
Ik heb intussen een oplossing (helaas niet zozeer de oorzaak) gevonden voor het probleem. Wellicht dat een ander er ooit nog eens mee geholpen is.
Toen ik het probleem nog had, had ik "voorbeeldvenster weergeven" uitstaan. Als ik dan de mail opende, liep Outlook vast bij het weergeven van de afbeeldingen. Nu laat ik het voorbeeldvenster wel weergeven onder m'n berichten en worden de afbeeldingen ineens wel gewoon weergegegen. Daarna kan ik er ook weer alles mee doen, zoals het hoort :)

gr. Rhye
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan