outlook express op tweede pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik gebruik webmail, dat is wel zo handig. Maar als ik nu outlook express wil gebruiken? Twee computers zitten achter een modem/router, de pc die boven staat heeft outlook express met provider Planet.nl. Beneden wil ik dat b.v. ook, maar hoe?

Begrijp je niet precies.
Op die andere pc zal OE ook moeten staan.
Je kunt bij Planet mailboxen aanmaken met een naam die je wilt.
Misschien kun je dubbel ontvangen door hetzelfde account nog een keer in te voeren bij die pc beneden.
Zo niet dan maak je een berichtregel in die van boven dat alles doorgestuurd moet worden naar die van beneden. Ook kun je dit al regelen bij Planet zelf. Als je maar zorgt dat er een kopie achterblijft op de server.
(vinkje zetten) Dan komt er zeker op 2 pc's dezelfde post aan.

Als dit tenminste is wat je bedoelt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door brbr
Ik gebruik webmail, dat is wel zo handig. Maar als ik nu outlook express wil gebruiken? Twee computers zitten achter een modem/router, de pc die boven staat heeft outlook express met provider Planet.nl. Beneden wil ik dat b.v. ook, maar hoe?
Dan gebruik je precies de zelfde inlog gegevens als de pc die boven staat.
Nadeel is wel dat als je eenmaal je post hebt opgehaald met de pc beneden (of andersom) je niet nog eens een keer je post kunt ophalen bij de pc boven.

Post die je ophaalt hebt blijft op desbetreffende pc staan.

reactie

Ja boven wordt outlook express gebruikt en werkt prima. Maar beneden zit outlook express er wel op maar ik gebruik het nooit vanwege mijn webmail. Als ik outlook express start moet ik dus nog het een en ander doen toch?

Laatst bewerkt:
reactie

Een tweede mailbox aanmaken op planet.nl? Helpt dat?
Nee ik wil beneden niet de mail binnenhalen die voor boven bedoelt is

Dan kun je naar Extra --> Accounts gaan.
Klik daar op Toevoegen --> mail.
Vul hier je gegevens in die je gekregen hebt van je provider.

Wat betreft een dubbele mailbox denk ik dat je dan weer een apparte account moet gaan aanmaken maar misschien kan Elisa hier wat meer over vertellen.

Het staat er al :)Je kunt bij Planet mailboxen aanmaken met een naam die je wilt.
Wij hebben 1 hoofaccount en 2 soms 3 mailboxen.

De volgorde is om eerste bij planet de extra pop3 boxen aan te maken.
Elke pop3 box heeft zijn eigen aliassen (meestal 5).
Zorg dat de pc boven zijn eigen pop3 box binnenhaalt, en beneden ook.
Als je nieuwe boxen zijn aangemaakt bij planet, kun je op de pc beneden het nieuwe account aanmaken.
De mails worden dan niet met elkaar verwisseld.

Zo heb ik zelf een stuk of 4 / 5 pop3 boxen in gebruik, met ieders 1 of 2 aliassen.
(totaal dus al snel 10 mail adressen.....)
alleen gebruik ik Thunderbird....

Geplaatst door Admin_Frisian

Nadeel is wel dat als je eenmaal je post hebt opgehaald met de pc beneden (of andersom) je niet nog eens een keer je post kunt ophalen bij de pc boven.

Post die je ophaalt hebt blijft op desbetreffende pc staan.

Kleine correctie;) Dit kan wel als je, wat Elisa ook al vermeldde, een vinkje neerzet dat de berichten op de server moeten blijven staan. Zo krijg je op beide pc's de mail van hetzelfde account binnen.

Zo hebben wij dat hier ook ingesteld. :)

Geplaatst door Tanja1968

Kleine correctie;) Dit kan wel als je, wat Elisa ook al vermeldde, een vinkje neerzet dat de berichten op de server moeten blijven staan. Zo krijg je op beide pc's de mail van hetzelfde account binnen.
Super, ga ik ook stiekem zo instellen.
Weer wat geleerd. :thumb:

Maar hoe verwijder je de berichten dan weer van de server als ik vragen mag?
Moet dat dan weer via de webmail?
Want er blijft een kopie op server staan.

In dat tabblad waar je instelt dat je een kopie wilt achterlaten op de server, daar kun je ook aanvinken dat de berichten verwijderd moeten worden na ..... dagen, of van server verwijderen na verwijderen uit verwijderde items.

Dus die mogelijkheid wordt ook geboden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan