outlook express probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Ik hoop dat ik dit onderwerp op de goede plek heb gezet.

Kan iemand mij helpen onderstaand probleem op te lossen - krijg vaak een 2 tal foutmeldingen.

1)
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

2)
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Mijn internetbrowser lijkt tot dusver wel normaal te werken - de verbinding is er wel - heb ook even geprobeerd om zonder scanner te werken maar ook dit levert niets op.

Mvg, Marc

Ik hoop dat ik dit onderwerp op de goede plek heb gezet.
Nope, hoort in de sectie Outlook Express. Het zal worden verplaatst, door de betreffende sectie mod.

Kun je eigenlijk wel emailen?
Ik denk dat òf je huidige account instellingen niet correct zijn, òf er een 2e corrupt account in staat.
Controleer dit eens nauwgezet.
extra / opties / accounts.

Als je niets veranderd hebt aan je instellingen is het meest waarschijnlijke dat de mailserver eruit ligt. Probeer eens webmail van @home.

Ok... lijkt alsof het probleem weer opgelost is.

Heb nog een vraag misschien dat iemand van jullie weet hoe het kan....als ik in een e-mail gewoon bij de tekst een plaatje wil invoegen (dus niet in de bijlage) dan kan het bericht niet verstuurd worden. Vroeger kon dit namelijk wel - krijg er nu deze melding te zien:

Norton antivirus kan u bericht niet verzenden: omdat de mailserver het bericht ziet als ongewenste e- mail. 550 Dit bericht is ongewenste e- mail en wordt niet verzonden. (200)

Uitgaande email scan van Norton uitschakelen zal het probleem oplossen.
Waarschijnlijk door een update van norton zo gekomen.
Kan dat uitschakelen kwaad? Nee, als Norton continu meescant bij inkomende emails en internetten, komen er ook geen virussen in je pc.
En als je geen virussen in je pc hebt, worden ze per email ook niet verstuurd.:)

Hoi Paul,

Helaas biedt dit mij geen oplossing... ik had al geprobeerd om deze functie in norton uit te schakelen - zelfs even norton compleet uitgeschakeld voor een korte periode.

Maar het lukt niet om gewoon een plaatje tussen de tekst mee in te voegen zodat ik mijn mail kan verfraaien.

Mvg, Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan