Outlook Express reageert niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Labradorreke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Berichten
102
Kreeg een aantal uurtjes geleden, toen ik mijn mail wou checken, een zandlopertje te zien en nadien de mededeling dat Outlook Express niet meer reageert.
Proberen met Ctrl Alt Del en taak activeren helpt niet.
Heb Spyboth gedraaid nadien, geen spyware te vinden.
AVG en Norton vinden geen virussen...
Aan wat kan het nog liggen en wat kan ik er aan doen.
Ik heb al een paar keer terug opgestart en zelfs systeemherstel gedaan, zonder resultaat echter.
Ik heb een boel mails die ik niet graag kwijt zou zijn.
Hou kan ik Outlook in gang krijgen zonder mails te verliezen?

Alvast bedankt!
 
Kan je nog wel internetten, misschien lag de mailserver er uit.
Krijg ook nog een fout meldingen tijdens het emailen.
 
Geplaatst door Labradorreke

AVG en Norton vinden geen virussen...

Heb je twee virusscanners draaien, daar kan de boel ook aardig van in de war raken.
 
Ik kan zonder problemen op internet...
Ik kan helemaal niets meer met Outlook, geen mails zien geen mails versturen...
Wel is het raar dat er gisteren bij het openen bij postvak in 1 stond en nu open ik het en staat er een 2. Dus zijn er toch wel al twee mails binnengekomen. Kan ze echter niet zien van wie ze komen.

Ik draai al meer dan een jaar Norton en AVG zonder problems. Ze scannen niet gelijktijdig. Beter is dus één virusscanner?
 
Nog niet opgelost...

Heb nog steeds hetzelfde probleem.
Intussen zie ik links bij postvak in staan dat er al tien
nieuwe mails binnen zijn. Kan ze echter niet lezen.
Ik heb al schijfopruiming gedaan en schijfdefragmentatie
omdt ik hoopte dat dit zou helpen. Blijkbaar niet dus...
Ik open outlook express en zie dan enkel postvak in enz staan en het aantal mails da er nieuw zijn maar rechts is het één groot wit vlak.
Ik kan nergens klikken en dan staat er weer 'reageert niet'
Wie heeft hier een oplossing voor please zodat ik de mails niet kwijt ben...
Ik ben ook eens in software gaan zien om bvb outlook express te kunnen herstellen maar die staat er niet tussen, ook internet explorer zie ik niet bij softwarelijst staan. Is dat normaal?
Graag dringend wat raad.
Dank u !
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik Outlook Express terug herinstalleren zonder mijn mails die in de mappen staan kwijt te raken?
Kan geen Outlook Express vinden in software...
Wou het zo verwijderen maar dat gaat blijkbaar niet.
Op welke andere manier kan het dan wel???
 
Geplaatst door Labradorreke
Ik draai al meer dan een jaar Norton en AVG zonder problems. Ze scannen niet gelijktijdig. Beter is dus één virusscanner?

Dat "zonder problems" kun jij niet met zekerheid zeggen: wie weet welke virussen al in je systeem zitten zonder dat je daar erg in hebt.
Het is onverstandig twee virusscanners te hebben. Die kunnen elkaars functioneren flink in de weg zitten, dus inderdaad: met één virusscanner ben je waarschijnlijk veiliger.
Wil je tóch twee antivirusprogramma's gebruiken, zet dan in ieder geval van één van de twee de autoprotect-functie uit.
 
Norton draait steeds. AVG slechts als ik hem openstel.
Ik heb de indruk dat AVG meer virussen herkent dan Norton. Welke ervaring hebben jullie daarmee?
Vaak herkent AVG een virus waar Norton helemaal niets van alert geeft...
 
Geplaatst door Labradorreke
Norton draait steeds. AVG slechts als ik hem openstel.
Ik heb de indruk dat AVG meer virussen herkent dan Norton. Welke ervaring hebben jullie daarmee?
Vaak herkent AVG een virus waar Norton helemaal niets van alert geeft...

AVG schijnt nogal eens 'false positives' op te leveren, dus vals alarm te slaan. Het zou bij jou ook kunnen dat AVG virusdefinities van Norton aanziet voor virussen.

Ik heb AVG maar kort gebruikt, dus kan er niet echt een goed oordeel over geven. Bovendien is dat alweer een poos geleden, dus misschien is het programma inmiddels verbeterd. Ik was er toen niet bepaald tevreden over: véél te weinig updates (zeker vergeleken met Norton, cf. dit topic, regelmatig vals alarm en bij online scans met Housecall bleek AVG nogal eens virussen en trojans te hebben doorgelaten.
Met Norton AntiVirus heb ik persoonlijk niets dan goede ervaringen.
 
Een virusscanner is inderdaad wel genoeg, voor de zekerheid kan je af en toe nog een online scan doen.
http://www.google.com/search?q=online+scan+

Voor het reparern van Internet Explorer (dus ook Outlook Express) kan je IEfix eens proberen, wel eerst even de WinXP cd plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb zelf nog één en ander uitgeprobeerd en het is opgelost geraakt.
Ik zal even uitleggen hoe voor het geval ooit iemand hetzelfde probleem heeft.
Ik ben naar de map Outlook Express gegaan via Document & Settings en dan de map met uw eigen naam geopend dan Local Settings / Application Data / Identities / E95.... (vrij lange nr) / Microsoft /
Outlook Express
daar heb ik van al de bestanden een kopie gemaakt en op een cd rw gezet.
Nadien heb ik de gewone Outlook geopend en heb internet- email en adressen geimporteerd. Daar kon ik nadien zonder problemen al mijn mails bekijken. Er zaten er een paar bij van onbekende afzenders, met bijlages die waarschijnlijk de problemen veroorzaakt hebben en Outlook Express deden vastlopen... heb die dus meteen verwijderd.
Dan heb ik één voor één de bestanden van de cd-rw terug gezet in die map Outlook Express. Vemits ze gewoon waren gekopieerd naar de cdrw kwam er steeds de melding dat de map al een bestand met die naam bevatte en of dat mocht overschreven worden. Heb steeds ja gezegd. Nadien ging Outlook Express probleemloos open.
Heb toen maar ineens 'grote kuis' gehouden' zodat mijn mailbox niet meer zo vol zit. Hopelijk hebben jullie hier in de toekomst iets aan. En bij deze zet ik dan de vraag ook opgelost.
 
ik zit met hetzelfde probleem en ben hier eens komen kijken om hopelijk een oplossing te vinden..

gelukkig heb jij het antwoord zelf gevonden want waarom bleven die maar zaniken over die virusscanners???? dat heeft toch niets te maken met outlook express???

gelukkig ben ik met jou oplossing verder geholpen!!
bedankt labradorreke!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan