Outlook Express verzendt wel, ontvangt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Na het installeren van diverse programma's kan ik geen mail meer downloaden. Ik kan wel verzenden en het komt ook aan, maar wanneer ik mail wil ontvangen, krijg ik de navolgende foutmelding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'pop.wanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Ik heb al verschillende keren de accounts opnieuw aangemaakt, maar dit helpt niet.

Wie oh wie?

Alles staat goed ingesteld Gezina, het gekke is, dat ik wel op de site kan komen om mijn e-mail on line te lezen, ik kan ook e-mail verzenden, maar het niet binnenhalen. De de instellingen voor het inbellen zijn wel goed.

Boodschappen gedaan Bennie. Niets opgelost. Het vreemde is, dat er geen fout in het inbellen is. Ik kan gewoon inbellen, ik kan gewoon mail versturen en ik kan gewoon mail op de server lezen. Daar staat dan ook de testmail bij die ik gestuurd heb. Het is alleen met het binnenhalen van de mail dat ik problemen heb.

Probeer eens de eerste mail in je mailbox te deleten en kijk dan of je je e-mail kunt downloaden.
Zelf heb ik een hccaccount en soms loopt deze ook vast en deze truc helpt dan.

De boosdoener is Norton. Die heb ik gedeïnstalleerd en de mail komt binnen. Maar dan heb ik geen bescherming. Wat nu?

Ha, tegelijkertijd. Ik lees in de link dat het komt door de update van Norton, en met name de script blocking. Probeer eens wat ze in de link uitleggen

[edit]Dat is ook niet handig want dan ben je inderdaad niet beschermd. En als je Norton opnieuw installeert?[/edit]

Laatst bewerkt:
Na alles gelezen te hebben begrijp ik waarom mijn trucje werkt.
Blijkbaar is het betreffende e-mail dan op een of andere wijze besmet volgens scriptblocking en wordt tegengehouden. Bij deleten van het betreffende mailtje gaat hij gewoon verder.

Dank je wel, Tanja, weer wat geleerd.

Mogelijk moet je idd een herinstall overwegen, maar je bent niet onbeschermd als de emailscanning uitstaat.

"Note: Disabling email protection does not leave you unprotected against viruses that are distributed as email attachments. Norton AntiVirus Auto-Protect will scan any incoming files, including email, as they are saved to your hard drive. Email protection is just another layer on top of this. Use LiveUpdate to keep your virus definitions up to date, and keep Auto-Protect enabled." Volgens Symantec.

OK de zaak op de volgende manier opgelost:

Norton virusscanner gedeïnstalleerd.
Firewall Sygate, gedeïnstalleerd.

Firewall opnieuw geïnstalleerd
Norton virusscanner opnieuw geïnstalleerd en direct een live update gedaan.

Firewall heeft overal toestemming voor gevraagd en gekregen en de e-mails rollen weer binnen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Blacksheep

Hallo,

Helaas had ik hetzelfde problem en ik heb ook zo gehandeld zoals hierboven beschreven, maar zonder resultaat.

Ik kan wel emails versturen maar ik ontvang er geen.
Tenminste ik zie er geen. Het systeem zegt dat er nieuwe enails zijn ( envelopje) maar ik zie ze niet. En kan ze ook nergens vinden ( wel via webmail)

erg vreemd. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

In mijn geval had het te maken met het installeren van een nieuwe versie van Norton. De firewall had moeten vragen of de veranderde versie ook toestemming tot het internet had, maar was eigenwijs en heeft dit op eigen houtje verboden. Probeer alle verwijzingen naar Norton en naar de Firewall van de computer te verwijderen. (In mijn geval met Super cleaner) Installeer dan eerst je firewall opnieuw en daarna de virusscanner. De firewall zal dan overal opnieuw toestemming voor vragen. Ik hoop dat het lukt.

Success
Blacksheep

P.S. Het kan ook zijn dat iemand je een enorm groot bestand heeft gestuurd, dat niet binnen kan komen. Dan zul je dit online moeten lezen en verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan