Outlook Express via disk andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
351
Ik wil de mailbestanden van outlookexpress (versie 6) op een netwerkdrive zetten. Daartoe heb ik een experiment gedaan door data van OE6 (de dbx bestanden) op een andere computer in mijn huisnetwerk te laten werken. Dat lukt me niet want OE6 weigert een drive van een andere computer. Doe ik hier iets verkeerd of is dit onmogelijk? Wie kan me helpen?

Mijn thuisnetwerkje bestaat uit 7 computers met XP-pro of W98SE.
 
Het kan misschien, maar dan moet je de archiefmap lokatie wijzigen in Outlook Express.
Ben zo slim om de huidige waarde even in een tekstbestand veilig te stellen, zodat je zonder problemen terugkunt.

Oh ja... maak eerst een schijfletter aan naar de gedeelde map op het netwerk.

Ga in Outlook Express
Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud
Klik op knop Archiefmap.
Blader naar de map die nu de .dbx etc. bestanden bevat.

Misschien werkt het, anders Archiefmap-instelling terugzetten, en de mail importeren bij gebruikers die die mail nu (nog) niet hebben:
Instructie van Paul-RT

Succes,

Tijs.
 
Dat kan kloppen. Het is echter wel mogelijk, maar dan moet je in het register naar de instellingen van OE zoeken. Je vindt dan ook een key met het pad.
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{0302C0D3-9C13-44F7-AE67-2CEE979A88B0}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Store Root.
Wijzig deze in het netwerkpad en OE zal op de server zoeken. Wees wel altijd voorzichtig met wijzigen van het register, maak eerst een backup!!!

Groetjes,
Neleke
 
Ha Tijs en neleke, jullie tips heb ik uitgeprobeerd. Helaas werken ze niet. Waar ik tegenaan loop is dat de OK-button (bij extra\opties\onderhoud\archiefmap) bij wijzigen niet actief is. Ook al staat de drive-letter erin na aanpassing in het register. Als ik de dbx-bestanden direct onder de root van de betreffende drive zet, lukt het wel, maar dat is een ongewenste situatie want dan kan er maar 1 OE met 1 gebruiker actief zijn, terwijl ik OE op meerdere computers heb draaien met meerdere gebruikers.
Zijn er nog andere oplossingen?
 
Voorzover ik weet (en dat geldt ook voor Microsoft Outlook) is het niet geschikt om met meerdere mensen tegelijk mee te werken. Single-user dus.

Tijs.
 
Ha Tijs, er wordt ook niet tegelijk gewerkt, maar vanaf verschillende locaties. Daarom wil ik de bestanden centraal hebben, dan ben je niet afhankelijk van het wel of niet aan staan van een PC en het backuppen vindt vanaf 1 plaats plaats.
Daarom wil ik de dbx bestanden op een netwerkdrive hebben want die staat altijd aan.
Zijn er nog mogelijkheden voor zover jij weet?
 
Er is wel een mogelijkheid, maar dat vereist toch handmatig werken:
Alle mailtjes in een mailmap selecteren (in OE), en slepen naar een gelijkgenoemde map op het netwerk (bijv. \\server\share\Inbox). Ze komen er dan te staan als .EML bestanden die iedereen kan openen (ook tegelijkertijd).
Antwoorden kunnen ze dan vanuit hun eigen e-mail.

Let wel op dat NIEUWE berichten, zodra gesleept naar het netwerk, soms een naamgevingsconflict kunnen geven met wat er al staat. Je moet dan weer met een tijdelijk 'tussenmap' werken om de .EML bestanden een unieke naam te geven en daarna te verplaatsen naar de juiste map.

Ik geef toe: Het is behelpen....

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen heeft OE niet de mogelijkheden die ik graag zou willen. Zou een ander mailprogramma dat wel hebben? Voor mij is het belangrijkste dat de mailbestanden via het mailprogramma op een netwerkdrive opgeslagen worden, zodat ze altijd centraal benaderbaar zijn.
Zijn er mogelijkheden?
 
Outlook (uit het office pakket) is er wel geschikt voor. De pst file zet je op de netwerkdrive en outlook configureer je zo dat die naar die pst file linkt
 
Outlook (uit het office pakket) is er wel geschikt voor. De pst file zet je op de netwerkdrive en outlook configureer je zo dat die naar die pst file linkt

Die truc heb ik ook gehoord, maar ook dat zou alleen single-user werken, dus 1 persoon tegelijk toegang. Heb er geen link van, helaas.

Tijs.
 
Ben ff bezig geweest. Dat Outlook is toch andere koek dan OE. Hoe krijg ik het voor elkaar in Outlook dat hij ziet dat het pst bestand op de netwerkdrive staat? Tot nu toe krijg ik dat niet voor elkaar.
 
Sluit Outlook

Afhankelijk of het Outlook2003 betreft (Dan moet je kijken bij Configuratiescherm -> e-Mail) of een andere versie (Dan moet je kijken bij Configuratiescherm -> Post).

[In Outlook2000 en eerder:]Klik Persoonlijke mappen aan, en kies verwijderen.
Daarna weer Persoonlijke mappen toevoegen, maar dan bladerend naar het netwerk.

Bij Outlook2003 moet je eerst een paar wizards door die ik hier niet kan reproduceren, maar het komt erop neer dat je ook daar je Persoonlijke mappen verbinding moet 'verwijderen' en een nieuwe aanmaken die wijst naar je .PST op het netwerk.

Overigens kun je een .PST ook open naast je gewone, door, in Outlook: Bestand -> Openen -> Bestand met Persoonlijke mappen te kiezen en te gaan bladeren.

Succes,

Tijs.
 
Helaas werkt het nog steeds niet. Ik concludeer dat wat ik wil niet ondersteund wordt door MS. Mogelijk dat Vista erin voorziet, maar voordat dat stabiel draait zijn we ook weer 2 jaar verder.
Ik sluit dit topic daarom. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan