outlook express wil niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
hallo allen,

Sinds een tijdje wil outlook niet meer starten, ik krijg dan 2 meldingen achter elkaar (zie bijlage)

Hoe kan dit ?

Ik zou outlook express graag weer werkend hebben !

mvg,
mark

Bijlagen

• outlook foutmeldingen.JPG
    outlook foutmeldingen.JPG
    34 KB · Weergaven: 70
Probeer eens het bestand msoe.dll van de windows cd of andere computer naar de map C:\Program Files\Outlook Express\ te kopieren.

Probeer eens het bestand msoe.dll van de windows cd of andere computer naar de map C:\Program Files\Outlook Express\ te kopieren.

Bedankt voor je snelle reactie,

Helaas, msoe.dll vervangen en nog steeds de 2 zelfde foutmeldingen.

Groetjes,
Mark

Probeer eens Outlook Express opnieuw te installeren.

Doe dit via:

Start > Configuratiescherm > Software > Windows onderdelen toevoegen/verwijderen > Outlook Express uitvinken.

Doe dit twee keer, en in de tweede keer Outlook Express weer aanvinken.

Sucess!

Kijk hier voor een 'stappenplan'.

We horen wel of dat geholpen heeft.

Tijs.

Kijk hier voor een 'stappenplan'.

We horen wel of dat geholpen heeft.

Tijs.

De laatste 2 geven een foutmelding,

nl:

regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL" geef als melding: Het in het geheugen laden van de bibliotheek (F:\\Outlook Express\MSOE.DLL) is mislukt- kan opgegeven module niet vinden.

en bij "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG geef hij als foutmelding:
F:\\Outlook Express verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een vaste schijf op dezee computer of in het netwerk zijn. controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Al u ook dan niets kunt vinden, is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.

Wie weet de oplossing ?

mvg,
mark

Zo lijkt het er naar uit te zien dat de installatie van Outlook Express niet meer klopt.

Maak eerst een herstelpunt: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Doe daarna een herstelinstallatie van Outlook Express:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklikken op msoe50.inf en kiezen voor Installeren.
Je kunt het setup50 bestand terugvinden in de map C:\Windows\Servicepackfiles\i386
(ervan uitgaande dat je Windows in C:\Windows is geïnstalleerd).

Daarna wordt om msoe.hlp gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\Help
Daarna wordt om msoe.txt gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Outlook Express
Daarna wordt om aleabanr.gif gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier
Daarna wordt om blank.htm gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\PCHealth\HelpCtr\System\panels
Daarna wordt om blankbkg.gif gevraagd. Blader daarvoor naar de i386 map van je XP cd-rom.

Natuurlijk moet C: vervangen worden door F: als Windows en je programmatuur op F: staan.
Worden bepaalde bestanden niet gevonden in de bovengenoemde mappen, blader dan naar de i386 map op de XP cd-rom.

Succes,

Tijs.

Zo lijkt het er naar uit te zien dat de installatie van Outlook Express niet meer klopt.

Maak eerst een herstelpunt: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Doe daarna een herstelinstallatie van Outlook Express:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklikken op msoe50.inf en kiezen voor Installeren.
Je kunt het setup50 bestand terugvinden in de map C:\Windows\Servicepackfiles\i386
(ervan uitgaande dat je Windows in C:\Windows is geïnstalleerd).

Daarna wordt om msoe.hlp gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\Help
Daarna wordt om msoe.txt gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Outlook Express
Daarna wordt om aleabanr.gif gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier
Daarna wordt om blank.htm gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\PCHealth\HelpCtr\System\panels
Daarna wordt om blankbkg.gif gevraagd. Blader daarvoor naar de i386 map van je XP cd-rom.

Natuurlijk moet C: vervangen worden door F: als Windows en je programmatuur op F: staan.
Worden bepaalde bestanden niet gevonden in de bovengenoemde mappen, blader dan naar de i386 map op de XP cd-rom.

Succes,

Tijs.

Superbedankt voor je hulp,

msoe50.inf in %windir%\inf bestaat niet...

wat nu ?

mvg,
mark

Superbedankt voor je hulp,

msoe50.inf in %windir%\inf bestaat niet...

wat nu ?

mvg,
mark

EDIT: ik had verborgen bestanden uitstaan

hij vraagt voor de cdrom met xp met sp3, alleen ik heb alleen een cd met sp2...

wat nu ?

mvg,
mark

Laatst bewerkt:
Betekent je EDIT dat je het nu wél gevonden hebt? En dat je nu bezig bent met de herinstallatie?

Tijs.

Betekent je EDIT dat je het nu wél gevonden hebt? En dat je nu bezig bent met de herinstallatie?

Tijs.

ik heb het bestand gevonden ja, maar als ik installeren heb gedaan,

vraagt hij voor de cdrom met xp met sp3, alleen ik heb alleen een cd met sp2...

wat nu ?

mvg,
mark

Ah, ok, geen probleem:
Maak een map, bijv. C:\WinXPSP3 of F:\WinXPSP3
Kopieer de inhoud van je XP SP2 cd naar die zojuist gemaakte map.
Download Service Pack 3 vanaf de Microsoft site, en sla het bestand op in de hoofdmap van C: of F:
Integreer SP3 in de installatiesoftware via:
[Indien gedownload naar C: en eerder gemaakte map is C:\WinXPSP3]:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WinXPSP3
[Indien gedownload naar F: en eerder gemaakte map is F:\WinXPSP3]:
Start -> Uitvoeren -> F:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:F:\WinXPSP3

Evt. brand je van de inhoud van die C:\WinXPSP3 danwel F:\WinXPSP3 map een data-cd, maar je zou er ook gewoon naartoe moeten kunnen bladeren tijdens de Outlook Express installatie (de i386 submap ervan, dus danwel C:\WinXPSP3\i386 danwel F:\WinXPSP3\i386).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ah, ok, geen probleem:
Maak een map, bijv. C:\WinXPSP3 of F:\WinXPSP3
Kopieer de inhoud van je XP SP2 cd naar die zojuist gemaakte map.
Download Service Pack 3 vanaf de Microsoft site, en sla het bestand op in de hoofdmap van C: of F:
Integreer SP3 in de installatiesoftware via:
[Indien gedownload naar C: en eerder gemaakte map is C:\WinXPSP3]:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WinXPSP3
[Indien gedownload naar F: en eerder gemaakte map is F:\WinXPSP3]:
Start -> Uitvoeren -> F:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:F:\WinXPSP3

Evt. brand je van de inhoud van die C:\WinXPSP3 danwel F:\WinXPSP3 map een data-cd, maar je zou er ook gewoon naartoe moeten kunnen bladeren tijdens de Outlook Express installatie (de i386 submap ervan, dus danwel C:\WinXPSP3\i386 danwel F:\WinXPSP3\i386).

Succes,

Tijs.

zal zo ff kijken, heb nu geen cd station over :shocked:

Alvast bedankt, ik laat wel weten of het is gelukt.

groetjes,
mark

Je kunt in ieder geval alvast beginnen met het downloaden van SP3 naar de hoofdmap van C: danwel F:
Het is best wel veel (zo'n 300 MB), vandaar...

Tijs.

Jullie zijn geweldig !

Het is Gelukt !!!

@tijs, hoe weet je dit allemaal ?

Mvgr,
MArk

Mooi dat het gelukt is! :) En bedankt voor het compliment.

Hoe ik dit allemaal weet? Senior systeembeheerder met 20 jaar pc-ervaring. Bovendien heb ik al eerder vragen over Outlook Express hier beantwoord op het forum.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Mooi dat het gelukt is! :) En bedankt voor het compliment.

Hoe ik dit allemaal weet? Senior systeembeheerder met 20 jaar pc-ervaring. Bovendien heb ik al eerder vragen over Outlook Express hier beantwoord op het forum.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Graag Gedaan,

Ik ga dit soort dingen dus ook leren, na de zomervakantie begin ik aan een opleiding ict.

Groetjes,
mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan