Outlook Express, zelfde account op 2 PC's gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh2

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Berichten
26
Hallo

Ik heb een vraagje:

Wij hebben hier 2 computers staan:

- 1 met windows XP
- 1 met windows Vista.

We hebben op de XP computer een emailadres met Outlook Express.( als voorbeeld: Voorbeeldemail@planet.nl)

Nu is mijn vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik op de windows Vista PC ook outlook express op hetzelfde account (dat Voorbeeldemail@planet.nl) kan openen waar we alles hetzelfde kunnen doen, dat we op de Vista pc ook mailtjes kunnen versturen via ons zelfde emailaccount als op de XP computer?

Alvast bedankt!
 
je hebt xp met voorbeeld@planet.nl

je hebt vista met voorbeeld@planet.nl

dat kan wel maar als je post gaat binnenhalen met je XP bak dan staat de mail op die computer in de mailbox. haal je post binnen met je vista bak dan staat het in de mailbox van je vista. dus de post wordt niet op beide emailadressen binnengehaald.
je kan wel post verzenden vanaf beide pc's

als ik fout zit moet iemand het even zegge, zo zie ik het als outlook gebruiker, zelf gebruik ik geen expres.
 
Is het niet mogelijk gewoon op beide PC's hetzelfde mailtje gewoon te ontvangen..?
 
je moet het als hotmail zien. hotmail is op een server gehost en daar kan je op inloggen. en daar is ook je mail opgeslagen. (via een internet browser)
maar met outlook (programma)dan is je mailbox op je computer, de gene die de mail binnen haalt heeft het mailtje, de ander niet. of je stuurd em erna nog een keer en dan laat je de andere pc hem binnen halen. moet je hem 2x sturen maar dan moet eerst de ene pc hem hebbe en dan voor de 2e sturen. niet echt tactisch.
 
okeej, iig bedankt voor je reacties ;-)

Als ik nu geen hotmail account zou willen maar een groter iets (om maar wat te noemen een planet mail) hoe kan je dat een beetje krijgen, moet je daar veel voor doen en zo ja wat? want dan lijkt het me wel handig om op de Vista PC gewoon een hele nieuw mail te maken ( en dan geen hotmail oid.)

Alvast thnx!
 
ligt eraan wat voor internet provider je zit, als het goed is krijg je daar een email van maar ik weet niet hoe dat zit. moet je ff opzoeken.
als je bij planet zit krijg je daar een email adres van. die kan je gebruiken. dat kan je in je outlook instellen op je pc. ontvang je op die pc je mail. maar zoals ik al zei moet je ff opzoeken hoe je email heet en wat het w8woord is en de servers van planet. je moet tog ergens je mail binnen halen.
 
Berichten opslaan op een e-mailserver

Als u uw e-mail vanaf meerdere computers wilt kunnen lezen, kunt u de berichten opslaan op een server. Wanneer u zich bij uw account aanmeldt vanaf een andere computer, worden de berichten door Outlook Express gedownload volgens de opties die u hebt ingesteld. U kunt berichten opslaan op een POP3-server. Als u een HTTP- of IMAP-account hebt, worden uw berichten altijd op de server bewaard.

Klik in het menu Extra op Accounts.
Selecteer uw e-mailaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd en schakel het selectievakje Een kopie van berichten op de server achterlaten in.

Bron: Help uit OE :D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan