Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsimons

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Ik zoek naar een oplossing voor twee problemen met OUTLOOK EXPRESS versie 6.
Het eerste probleem: zonder er achter te zijn gekomen of ik zelf iets verkeerd heb gedaan kan ik in OUTLOOK EXPRESS de grootte van de letters niet wijzigen. Vroeger kon ik bijvoorbeeld midden in een zin laat me zeggen van 12 punten naar 24 punten schakelen als ik om welke reden dan ook een stuk tekst met grote letters wilde laten zien. Nu lukt dat niet meer. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Tweede probleem: Als ik mail ontvang waarin iemand bijvoorbeeld een attachment plaatst dan verwijdert OUTLOOK EXPRESS het zonder meer en komt met een verhaal dat het waarschijnlijk om een virus gaat - is daar iets aan te doen?
Graag reactie - Vr. Gr.

Het tweede probleem is waarschijnlijk een vinkje-probleem.

Ga naar outlook express, extra, opties, tabblad "beveiliging" en haal het vinkje weg bij " opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten" weg.

Dan kun je ze weer openen als het goed is.

En voor je eerste probleem: zie je wel de balk om de grootte te wijzigen of is die balk helemaal weg? Als hij helemaal weg is, dan bleeld, werkbalk, werkbalk opmaak aanvinken.

Bedoel je dat niet, dan je eerste probleem iets meer omschrijven wat er niet lukt, of een screenshotje erbij plaatsen:)

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je zegt - het vinkje verwijderen - nu is het afwachten op een mail met een attachment.
Het andere probleem zal ik proberen wat duidelijker te omschrijven - bij nader inzien was het ook onduidelijk volgens mij.
Als ik jou een email wil zenden dan open ik Nieuw bericht. Ik typ mijn bericht maar wil een bepaald woord of zin Cursief, vet, onderlijnd of allemaal. Dat lukt wel. Ook kan ik de kleur van de tekst of een deel van de tekst wijzigen. Maar als ik mijn tekst met Times New Roman 12 punten hebt getypt maar wil een woord of zijn in die tekst benadrukken door de grootte te veranderen in 18 punten, dan wil dat niet en vroeger kon dat wel. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Trouwens, je vroeg om een screenshot - hoe krijg ik dat in dit tekstvak? Ik probeerde het maak het werd niet geaccepteerd. Dank voor juliie moeite. HELPMIJ.NL is toch fantastisch (de mensen erachter natuurlijk). Vr. Gr. - Wim

Bij outlook express:
zul je opmaak (rich) moeten aanvinken.

Hm2.jpg

Hm3.jpg

en screenshot / printscreen kun je maken door:
- op de "Print screen" knop te drukken
- dan paint openen
- dan CTRL + V
- dan plaatje opslaan
- dan uploaden

Wat betreft outlook express kan ik alleen maar zeggen dat de opmaak (rich) is aangevinkt. Maar het probleem is niet opgelost. Je hebt wel begrepen wat het probleem is want in jou voorbeeld staat te zien wat ik bedoelde.

Ik heb het probleem met de grote letters kunnen oplossen na heel wat proberen. Ik zal hier zeggen wat ik gedaan heb - misschien dat anderen er ook iets aan hebben ooit.
In de Explorer heb ik de opties Extra, Internet opties, Toegankelijkheid aangeklikt en bij "In webpagina´s opgegeven tekengrootte negeren" de vink verwijderd en opgelost het probleem.
Bedankt voor jullie hulp - Vr. Gr.

Jemig, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn:D Ik vraag me dan ook af hoe je eraan gekomen bent.

Gelukkig doet alles het weer naar wens:thumb:

Ik denk dat ik maar 1 antwoord daarop kan geven - pure ergernis dat het mij niet lukte - dus ik ging feitelijk stap voor stap alle instellingen na en stuitte er stom toevallig op. De beschrijving deed mij vermoeden dat het er iets mee te maken kon hebben maar ik vermoedde niet dat de Explorer Outlook zo kon beïnvloeden. In elk geval nogmaals bedankt voor je moeite. Groetjes - Wm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan