Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hoi,

Sinda enkele dagen heb ik een router aangesloten. Een vaste pc en een draadloze laptop.
Mijn vraag is nu hoe ik kan voorkomen dat de mail naar beide pc's gaat. Ik zou graag willen dat de post van de lasptop niet op de vaste pc komt en andersom.

Weet iemand raad?

b v d,

Dingeman

PS: router is aangesloten op modem.

outlook instellen alleen op de pc waar je WEL de post wil ontvangen.

Ehhh.. heb je ook 2 accounts?
Als je 2 PC's hebt, moet je ook 2 accounts (e-mail adressen) hebben, andwers komen ze idd bij beide aan.

Outlook

Hoi,

Nee, ik heb maar 1 account. wel heb ik verschillende aliassen, maar dat bedoel je zeker niet.

Ik dacht dat zoites te maken zou kunnen hebben met verschillende identiteiten....

Alvast bedankt voor je snelle reactie!!

m vr gr,

Dingeman

Re: Outlook

Geplaatst door Dingeman
Hoi,

Nee, ik heb maar 1 account. wel heb ik verschillende aliassen, maar dat bedoel je zeker niet.

Ik dacht dat zoites te maken zou kunnen hebben met verschillende identiteiten....

Alvast bedankt voor je snelle reactie!!

m vr gr,

Dingeman

Praten we over outlook express of outlook ?

stel je emailaccount is: pietje.puk@wanadoo.nl en je alias is: pipo.de.clown@wanadoo.nl.
Bij de ene pc stel je het eerste adres in, en bij de andere pc het tweede adres. Smtp en pop blijven hetzelfde, inlog/usernaam is gelijk aan het emailadres zonder @wanadoo.nl. Het wachtwoord kan hetzelfde zijn of anders als je dat bij je providor hebt ingesteld. Dit zou moeten werken, ik heb nl precies zon'n instelling en die gaat prima.
Suc6

Er zijn nl nog wel meer mogelijkheden.
Ten eerste kan je instellen of voor een bepaalde account wel de mail opgehaald moet worden (afhankelijk van versie Outlook/O Express nader af te stemmen waar),
Zo is er wel een account zodat je vanuit elke PC namens deze account kunt versturen.
Als je de mail op beide PC`s volledig wilt hebben moet je bij acounts/eigenschappen/geavanceerd kijken laatste tabblad en kies dan berichten op de server achter laten. Je kunt de termijn(aantal dagen) ook nog instellen bijv 5 om te voorkomen dat je mailbox overloopt.
Suc6

Weer HARTELIJK dank aan jullie.
Het draait nu als een trein!!!!!

m vr gr,

Dingeman:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan