Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

rent01

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Ik kan Outlook Express plotseling niet meer openen. Er wordt naar een identiteit gevraagd.
Helpt niet als ik mijn naam intyp.

Wie kan mij vertellen waar dit aan ligt en/of wat ik moet doen om O.E. weer te kunnen openen.

Alvast bedankt.

Meestal kun je met Outlook Express heel wat veranderen als je even postvak In en Uit verwijderd.
In jouw geval lijkt het me niet zo maar je kunt het proberen.

Ga in de verkenner (XP) Extra/mapopties/weergave/
helemaal onderaan bestanden zichtbaar maken een stip geven.
Zoek nu naar *.dbx
Je ziet nu al je mappen.
Verwijder Postvak In.dbx en Postvak Uit.dbx.
Start nu Outlook Express op en kijk wat er gebeurd.

Als het niet lukt kun je HIER nog lezen hoe je IE en OE kunt herstellen.
Let goed op. Er staat een spatie in dat commando.
Precies zo overnemen.
Voor de zekerheid zou ik dan even *.wab zoeken en verplaatsen en al je dbx-files ook.

Hallo Elisa,

Bedankt voor je vlotte reactie en je duidelijke uitleg.

Helaas is het me nog niet gelukt om O.E. te herstellen.
In de verkenner van XP krijg ik nl. steeds de melding: 'In Explorer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten'. Daarna wordt het automatisch afgesloten.
Er is blijkbaar meer aan de hand met mijn Account.

Op de site van Microsoft krijg ik de melding dat setup niet kan worden uitgevoerd, omdat ik een nieuwere versie van O.E. heb.

Ik kan gelukkig nog van O.E. gebruik maken, als ik me als Beheerder aanmeld, maar ik zou toch graag weer terug willen naar de Account onder mijn eigen naam en het daarbij behorende Bureaublad.

O.E. opnieuw installeren of het Register manipuleren durf ik nog niet, omdat ik bang ben dat ik dan de goed werkende O.E. ook kwijt raak.

Misschien moet ik er maar mee leren leven.

In ieder geval nogmaals dank voor je reactie.

Het ging me meer om het volgende:

Scan met het hulpprogramma Controle systeembestanden alle beveiligde bestanden op de computer:
a. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
b. Typ sfc /scannow in het vak Openen en klik op OK.

U kunt worden gevraagd naar de installatiemedia van Windows XP of Windows XP Service Pack 1.

Dit controleert de beveiligde bestanden. Ik begrijp niet waarom beveiligde bestanden gecontroleerd moeten worden maar goed. Het staat er en het werkt heb ik gisteren gemerkt.

Pas op die spatie na sfc

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en uitgevoerd.
Helaas heeft dit geen resultaat of verbetering opgeleverd.
O.E. in mijn account blijft melden: 'er is geen identiteit' en gaat niet open.

Die mappen heb je ook al een keer weggegooid?
Ik kan het zo snel niet vinden.

Je krijgt dus net zo'n schermpje als de screenprint van mij. Alleen met jouw naam of meer?

Anders zul je toch IE/OE moeten uninstallen en opnieuw er op moeten zetten.

Je verliest je mail en wab niet dus dat is het probleem niet. Zet ze alleen voor de zekerheid even bij je documenten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan