outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
hallo

Hoe kan ik al mijn e-mailadressen meenemen
Daar ik een nieuwe computer aasnschaf.
En het jammer zou vinden als ik al m,n -mailadressen kwijt ben
De nieuwe P.C. moet nog geinstalleerd worden
Kan ik m,n e-mailadressen misschien eerst op een schijfje zetten.
En daarna overzetten. ik weet echt niet hoe ik het moet doen,
Wie weet hier een oplossing op.

graag hierop een antwoordje

b.v.d. groetjes een toepasselijke naam Suffie:shocked:

Met outlook express kan je je hele mailadres menemen!
Dat gaat als volgt:

Als je Outlook Express voor het eerst gaat gebruiken moet je een account instellen en als het goed is word je dat middels een venster automatisch getoond. Mocht dit niet het geval zijn dan kies je uit het rolmenu Extra de optie Accounts... Kies Toevoegen, E-mail... het Internet-accounts venster verschijnt.

Als weergeven naam mag je invullen wat je wilt, daaraan kan de ontvanger zien van wie een bericht afkomstig is.

In het volgende schermpje komt je e-mail adres, compleet met @ (apenstaartje) en zonder typefouten, anders zal je nooit een antwoord krijgen.

Dan moeten de servers worden ingevuld, bijvoorbeeld: inkomend - pop.provider.nl en uitgaand smtp.provider.nl. De juiste gegevens heb je van je Internet aanbieder gekregen, samen met je accountnaam, wachtwoord en e-mail adres.

In het volgende schermpje worden je accountnaam en wachtwoord ingevuld. De accountnaam is meestal alleen het gedeelte wat voor het @ in het e-mail adres staat, maar soms moet het volledige e-mail adres worden ingevuld.

Klik op Voltooien.

Sluit het Internet-accounts venster maar af, want je account is ingesteld.

NB. Outlook Express kan niet worden gebruikt voor zogenaamde Web-based accounts

Laatst bewerkt:
Je bedoeld hier alleen het adresboek toch ?
Dit doe je in Outlook Express door op adressen openen en dan bij bestand staat exporteren Adresbook ( WAB)
Zet dit bestand op een opslagmedium die je daarna ook op de nieuwe PC kunt gebruiken.
( USB-Stick / Floppie / CD-Rom )

Daarna ga je op de nieuwe PC in Outlook express bij bestand en dan importeren / Adresboek. Nu kan je naar het opslagmedium gaan waar je hebt opgeslagen.

Maar ik denk dat je ook alle post-in , post-uit en verzonden en verwijderde items mee wilt nemen naar je nieuwe PC.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
In de bijlage staat een stappenplan hoe je emails en adresboek kunt meenemen naar een andere pc.
(Nog niet geschikt voor Vista)

Laatst bewerkt:
Ik had al gezegt hoe ze haar hele email kon menemen maarja......
Maar ik je kan het beste gewoon je hele emailadres mensen als je dat wilt!

Ik had al gezegt hoe ze haar hele email kon menemen
Dat zag ik niet staan, vandaar mijn document in de bijlage.
Jou verhaal verteld hoe ze een nieuwe account kan aanmaken. Niet hoe je een adresboek of al je emails kan meenemen.

Sorry!
Dan klopt jouw verhaal wel!
Ik zag echt duidelijk staan waar ik het grotendeels van heb : meenemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan