Outlook forms tutorial

• Onderwerp starter Onderwerp starter GTD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GTD

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Beste
Ik wil me wat gaan verdiepen het maken van formulieren in outlook.
Echter f1 wil me niet echt helpen en google ook niet echt.
Weet er iemand een site met de basis er in
(het mag best wel van hoog nivo zijn en met vba)

De eigen Outlook-editor is niet echt geschikt om formulieren in te maken. De methode die MS ondersteunt is het maken van formulieren in Word en verzenden via Outlook, eventueel zelfs Word als je standaard email-editor instellen.

Info over het maken van formulieren is in de Word-Help ruim voorhanden.

Sucses.

Thnx

heb al een boek gevonden maar staat niet echt de diepgang in is wel jammer want met outlook kan je namelijk meteen de waarden in een database neerzetten

Sorry, ik heb me er niet heel ver in verdiept, maar uit de helptekst begrijp ik toch dat je zowel vanuit een website (of outlookformulier verwijzend naar een website) als vanuit Word gegevens automatisch in een database kunt krijgen.

Helptekst Word:
* Een formulier dat op het web wordt gedistribueerd. Gebruikers kunnen het formulier in een browser bekijken en invullen. Als gebruikers het document hebben ingevuld, wordt de informatie naar een database op een HTTP-server verzonden. In web- of HTML- formulieren wordt gebruik gemaakt van ActiveX-besturingselementen.

* Een formulier dat door gebruikers in Word wordt bekeken en ingevuld. Dit formulier wordt verspreid en verzameld door middel van e-mail of een netwerkshare. U kunt invulvelden, selectievakjes en vervolgkeuzelijsten gebruiken. Als u meer flexibiliteit en krachtige besturingselementen wilt hebben, kunt u ActiveX-besturingselementen gebruiken op de werkbalk Werkset. U kunt de gegevens uit dit formulier verzamelen en vervolgens analyseren in Microsoft Access of Excel.

Het hoe en wat staat er niet uitgebreid bij, daar zul je een volledige handleiding Word bij nodig hebben, of wellicht de hulp van iemand die zoiets al doet.

Groeten

Dan werk je vanuit een een webform
en dit moet vanuit een mailing.
maar het draait nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan