outlook gaat niet open

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Bij een vriend opent outlook niet.
Hij heeft heel veel mail in in, out en verzonden staan misschien is hij vol maar we kunnen hem niet legen.
Hij heeft windows 98.
Als ik via windows naar de outlook directory ga zie ik dat hij aardig vol is.
Kan ik hier handmatig e-mails weghalen?
Kan ik de hele map verzonden b.v. weghalen en komt er bij het opnieuw opstarten automatisch weer een nieuwe map?

Zoek de volgende bestanden:

Verzonden items.dbx
Post vak IN.dbx
Folders.dbx

Hernoem die bestanden. Start OE opnieuw op.

Groetjes,
Bennie

maakt het niet uit wat ik ervan maak?
En zijn ze daarna nog te gebruiken?

Bijv. Post vak IN.dbx.oud (etc.). Windows maakt zelf nieuwe aan als je OE opstart.

Groetjes,
Bennie

doet het nog steeds niet
Geeft foutmelding: outlook express kan niet worden gestart omdat msoe.dll niet geinitialiseerd kan worden.

Ik heb alles geprobeerd maar niets hielp.
Ik denk dat de enige oplossing outlook er opnieuw opzetten.
Wie kan mij op een simpele manier vertellen hoe ik dit stap voor stap moet aanpakken.

Welke versie van OE en IE heb je nu?

Groetjes,
Bennie

Ik zou via Windows-update updaten naar een hogere versie.

Groetjes,
Bennie

Moet ik dan eerst de oude versie eraf halen of kan hij er over heen.
Moet ik ook mijn hele explorer doen of heb je het alleen over outlook expresse?
Vriendelijke groeten

Nieuwe versie kan over de oude heen. Outlook Express maakt onderdeel uit van Internet Explorer. Beide worden dus ge-update.

Groetjes,
Bennie

Als ik hem wil installeren zegt hij dat hij servicepack 6 wil installeren maar dat willen wij niet wij willen 5 hebben waar haal ik dat dan vandaan

Dat zal dan erg lastig worden, want die kan niet meer gedownload worden (en die wordt ook niet meer ondersteund). Je zal op zoek moeten naar een oude CD waar die nog opstaat. Je kan nog proberen om IE te repareren:
Description of the Internet Explorer Repair Tool. Houd eventueel de CD bij de hand. Als dat niet lukt, vrees ik dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden (kan er overheen).

Groetjes,
Bennie

Hallo,
Ik heb internet explorer 5 gevonden kan ik die zo over de oude explorer heen installeren in dezelfde map of moet ik eerst de oude deinstalleren?

Kan er in principe overheen.

Groetjes,
Bennie

waarom wil je per se 5.0?
ook in verband met veiligheids lekken e.d. lijkt het me verstandiger dat je 6 installeerd...

Ok toch maar de gok genomen en 6 erop gezet(vorige keer dat ze dit installeerde ging het helemaal fout)
en eitje in een keer goed .
Bedankt voor de hulp.
Vriendelijke groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan