Outlook geen mail bij afspraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

User61

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Ik krijg van afspraken geen email meer in mijn mailbox waarin afspraken worden geweigerd.

Ok, even je vraag opnieuw geformuleerd: Als afspraken worden geweigerd door degenen die je ervoor uitgenodigd hebt, dan krijg je geen terugmelding meer in de mail dát ze geweigerd zijn.

Natuurlijk is je vraag verder nogal uitgekleed gesteld:
a. Krijg je nog wel bevestiging in de mail als de afspraken wél wordt geaccepteerd?
b. Welke versie Outlook?
c. Ik neem aan dat je Outlook gebruikt in een (zakelijke) Microsoft Exchange mailserver omgeving? En indien ja, welke versie Exchange server-software wordt gebruikt [2003, 2007, 2010, 2013]?
d. Hebben andere gebruikers/collega's hier ook last van?
e. Heb je er al een vraag over gesteld aan de mail-/systeembeheerder?
f. Is je mailbox niet vol?

Tijs.

Natuurlijk is je vraag verder nogal uitgekleed gesteld:
a. Krijg je nog wel bevestiging in de mail als de afspraken wél wordt geaccepteerd? Nee
b. Welke versie Outlook? 2010
c. Ik neem aan dat je Outlook gebruikt in een (zakelijke) Microsoft Exchange mailserver omgeving? En indien ja, welke versie Exchange server-software wordt gebruikt [2003, 2007, 2010, 2013]? Ja, 2003
d. Hebben andere gebruikers/collega's hier ook last van? Nee
e. Heb je er al een vraag over gesteld aan de mail-/systeembeheerder? Ja geen oplossing
f. Is je mailbox niet vol? Nee

op de webmail van Outlook ontvang ik wel emails van afspraken maar in Outlook zelf niet.

Dit heeft niet geholpen.
- klik op bestand
- klik op accountinstellingen
- klik op gemachtigdentoegang

Verwijder hier alle gemachtigden.
Na het versturen van een nieuwe afspraak werkt het weer prima.

Een vraag tussendoor: Als je in Webmail wel de notificaties ziet m.b.t. die afspraken (je haalt ze in de webmail niet weg, en je kiest verder ook geen acties rondom de afspraak), zie je diezelfde notificaties daarna niet (ook) terug in Outlook?

Tijs.

Een vraag tussendoor: Als je in Webmail wel de notificaties ziet m.b.t. die afspraken (je haalt ze in de webmail niet weg, en je kiest verder ook geen acties rondom de afspraak), zie je diezelfde notificaties daarna niet (ook) terug in Outlook?

Tijs.

Nee ik zie alleen notificaties in de webmail niet in Outlook

Ik zou graag willen weten waarom ik mailtjes van afspraken wel ontvang bij webmail maar niet bij Outlook.

Aangezien beiden dezelfde mailboxen gebruiken lijkt het eerder een instelling in Outlook te zijn die de mail 'verbergt'. Heb je al eens geprobeerd je Outlook profiel opnieuw te maken?

Ik ben het met ReneDirks eens: Je kijkt in beide naar dezelfde mailbox, dus zou je in beiden hetzelfde moeten zien.
Zou bijvoorbeeld een weergaveprobleem kunnen zijn (=een filter op (type) berichten, klik op tabblad Beeld op het lint en kijk alles na) of een berichtregel (Klik op het pijltje onder Regels op het lint en kies Regels en waarschuwingen beheren).
Of het instellen van een nieuw outlookprofiel (tip van ReneDirks) dit alles reset vraag ik me af, maar proberen kan altijd. Kijk in ieder geval ook na het maken (en activeren) van het nieuwe outlookprofiel of de standaardweergave aanstaat op Postvak IN en of er (nog) berichtregels actief zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hoeft het nieuw profiel niet eens te houden, maar views/filters/etc zouden dan allemaal weg moeten zijn. En als je geen local cache bestand maakt dan is dat met een paar minuten gepiept. Dan weet je in ieder geval waar je het probleem moet zoeken.

Bedankt voor de tips ik zal het uitproberen. Ik laat jullie nog wel weten of het heeft gewerkt.

Veel te moeilijk gedacht over het probleem. Gewoon naar ongelezen berichten en dan beeld op datumweergave. Het is opgelost. Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan