Outlook gegevens overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie10

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
58
Hallo,

Ik heb een nieuw netbook gekocht. Hierop wil ik de Office gegevens (applicaties en gegevens) van mijn laptop zetten. Hoe kan ik dat het snelste, maar vooral het makkelijkst doen? In Outlook bv is er een "functie" dat als je bij de geadresseerde een letter in typt, je alle emailadressen te zien krijgt, die met die letter beginnen. Die gegevens wil ik ook graag overzetten op mijn netbook. Hoe krijg ik dat makkelijk voor elkaar?

Thanks!
 
Dirkie10,

je zal zeker moeten beginnen met een export maken van je adresboek en je email overzetten naar een persoonlijke map ( *.pst bestand).
Op je nieuwe laptop de office installatie uitvoeren en outlook alle instellingen invullen zodat je mail hier mee opgehaald kan worden bij je provider.
Daarna kan jij je geëxporteerde bestanden terug zetten op de nieuwe omgeving.
Je geeft aan dat als je een letter van een contact persoon invult de naam gelijk zichtbaar wordt. dit is helaas niet over te nemen,omdat het alleen wordt onthouden als jij deze contact persoon al eens een berichtje hebt verstuurt.
Alle contacten die je eerder hebt gemaild, hun namen worden inj cache opgeslagen voor toekomstig gebruik.
Hoop dat hiermee je vraag is beantwoord.

sterkte.
 
Ik sluit mij voor driekwart aan bij het hierboven staande, alleen vraag ik mij af waarom je je adresboek zou willem (moeten) exporteren?
Als je het .pst bestand van de ; oude' machine kopieert naar de nieuwe machine, waarbij dus de .pst op de nieuwe machine wordt overschreven met de oude, dan heb je tevens al je contactpersonen meegenomen.
 
Dank jullie wel!

Degenen waarvan ik de eerste letter intyp en hij dan al die emailadressen aangeeft, staan niet in mijn contactpersonenlijst. Wil wel graag al die adressen bewaren en invoeren in de nieuwe pc..... Maar dat kan dus niet?
 
Pasja,

Als de email berichten over worden gezet worden de adressen niet automatisch meegenomen. je adressenboek is een ander type bestand.
je zal deze apart moeten overzetten of een complete backup[ maken van berichten en adressen. Deze functionaliteit heeft outlook express wel.
ik maak gebruik van een persoonlijk adresboek ( *.pab bestand) om dat ik in het verleden altijd problemen had met de automatische contacten instellingen van email
 
Dank jullie wel!

Degenen waarvan ik de eerste letter intyp en hij dan al die emailadressen aangeeft, staan niet in mijn contactpersonenlijst. Wil wel graag al die adressen bewaren en invoeren in de nieuwe pc..... Maar dat kan dus niet?

Dirkie,

je zal dan deze adressen uit je verzonden items moeten opvissen en opslaan in je adresboek voor de export.
 
@Darkman: in de .pst zitten volgens jou niet de contactpersonen? Doe voor de grap eens een testje.
 
Ik kom nog even terug op het cache gedeelte. Dit is idd een bestand wat meer tijdelijk bedoelt is. Maar veel mensen denken dat dit ook hun adres boek is. Het is wel degelijk mogelijk om deze lijst mee over te nemen. Mits je, volgens mij, dezelfde outlook versie gebruikt. Maar ik zou je wel adviseren om de adressen gewoon bij contacten op te slaan.

Om je cache bestand over te zetten moet je hem eerst localiseren op je oude systeem.
- Start, zoeken, *.NK2. (OUTLOOK.NK2 wordt waarschijnlijk gevonden)
De locatie is per OS verschillend.
Vista: C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook
XP: C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Outlook
- Kopieer het bestand en plaatst het in een van bovenstaande mappen. Dit is afhankelijk van welke OS je draait
 
@Darkman: in de .pst zitten volgens jou niet de contactpersonen? Doe voor de grap eens een testje.

:thumb:pasja,je hebt gelijk.
je contact personen zijn een deel van de mailbox opbouw.
Ik ben ik de waar gekomen,omdat ik geen gebruik maakt van contact personen, maar van de persoonlijk adresboek.

thanx for the update.
gr,darkman:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan