Outlook in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

P4user

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren en netwerk met twee computers die alle twee Windows XP Professional hebben geinstalleerd.
Nu zit ik soms achter de ene, en soms achter de andere computer dus nu had ik de volgende vraag;
Is het mogelijk om Oulook XP zo in te stellen, dat als ik een mailtje ophaal met de ene computer, dat ook op de andere computer komt te staan?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel..

Bij Voorbaat Dank,

Thijs

ik denk niet dat dit kan? je email komt via de provider,in jouw pc,als je eenmaal hebt binnengehaald,is het weg bij de server,enis het opgeslagen in je pc,en kan het denk ik niet meer in de andere pc komen,automatisch, of ik moet het mis hebben? dat er een progje voor bestaat die dit mogelijk maakt? dan zou ik dit ook makkelijk vinden!

Je kan een bericht op de server achter laten. Dat lijkt me niet de bedoeling van de vraag. Het lijkt er meer op dat P4user de bestande wil delen die outlook gebruikt.

Geplaatst door Wim1960
Je kan een bericht op de server achter laten. Dat lijkt me niet de bedoeling van de vraag. Het lijkt er meer op dat P4user de bestande wil delen die outlook gebruikt.

ik denk dat hij als hij een mail krijg, het kunnen openen op ,alle pc,s. zo niet heb ik de vraag verkeerd begrepen?

Wat ik begrijp is dat hij de opgehaalde post die op de andere PC staat wil kunnen lezen via het netwerk. Er is er maar één die duidelijkheid kan geven over de inhoud van de vraag. En dat is P4user.

Ik zal t even anders vertellen;
Zoals ik al zei is het verschillend achter welke computer ik werk..
Nu wil ik, om alles toch een beetje overzichtelijk te houden, graag dat alle mailtjes die ik binnenkrijg op alle twee de computers komen te staan.
Dus dat ik, zoals seeburg100 zegt, de berichten op alle pc's kan openen.

Ik hoop dat t zo iets duidelijker is.

Thijs

dus ik had goed begrepen wat je bedoelde! wat ik al eerder schreef, ik denk niet dat dit kan? ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord? maar ik denk wel meer iets,en dan is het wel mogelijk:D dus zeker weten doe ik dit niet! het is wel heel omslachtig om je mail van de ene pc naar de andere pc weer door te sturen! maar dat zou wel een optie zijn als er geen andere mogelijkheid is! maar als er nog een ander antwoord komt,dat het wel gaat, zou ik dit zelf ook wel interessant vinden!

Je wilt dus dat meerdere pc's dezelfde mail op kunnen halen, Dat kan, je moet het alleen per email account instellen.

Ga in outlook naar accounts. Selecteer de account waarvoor je de instelling wilt wijzigen en klik op eigenschappen. Ga naar het tabblad geavanceerd en vink Kopie op de serer achter laten aan. Dan krijg je als je met de rweede ps je mail ophaalt ook de mail binnen die je al met de eerste hebt opgehaald. Je kan dan nog kiezen of hij een opgehaalde mail na x dagen of na verijderen uitverwijderde items ook van de server moet verwijderen.

ik had dezelfde vraag.
De laatste oplossing is een optie, maar het nadeel is dat als je enkele malen op een van beide werkt, je telkens reeds gelezen mail weer binnenkrijgt.
Waar het om gaat is een soort synchronisatie tussen de outlooks op beide computers, net zoals bijvoorbeeld in een werkmap gebeurt.
Ik ben daar ook nog niet uit en wacht op nuttige suggesties.

Outlook werk met een PST bestand.
Zet dit bestand op één van de 2 werkstations.
Zorg dat hij in een map staat waar de andere computer ook bij kan (delen)
Laat allebeide computer naar dat pst bestandje verwijzen.
Op de 2e pc zou je dat kunnen doen door het pst bestand op te zoeken en even te renamen.
Start dan outlook op en geef aan waar hij staat op de ander computer.
Echter je kan maar 1 keer toegelijk Outlook openen.
Je mailtjes kan je zo op de ene als op de andere openen.
Werk bij mij perfect.

maak van de 2e computer een netwerkverbinding met de pc waar je de pst file op hebt staan.

Zoek op de 2e pc het bestand outlook.pst

Wijzig deze in een andere naam bv outlook.old

start Outlook op je krijgt een melding dat hij het pst bestand niet kan vinden.
Verwijs nu naar de andere computer en je hebt het pst bestand van de andere computer.
Om mail te kunnen lezen moet je op beide pc's wel het mail account inzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan