Outlook in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walther

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Ik heb net mijn nieuwe laptop (met Vista natuurlijk) binnen, en ben van alles aan het installeren, maar nu loop ik toch tegen een probleem aan.
Bij het openen van mijn outlook krijg ik de volgende melding: MAPI32.DLL is beschadigd of de versie is verkeerd. Hij suggereert dat er nog andere emailsoftware geïnstalld is. En zoals aangeraden heb ik meteen de boel opnieuw geïnstalld.Dat van die andere software klopt ook, want de standaard Vista mail (Windows Mail) is nog aanwezig. Bij XP werd de email automatisch aangepast naar OUtlook, Vista doet dat waarschijnlijk niet.
Ik wil echter wel Outlook hebben. Weet iemand hoe ik dit kan doen, of hoe ik windows mail kan verwijderen? Zodat Outlook het daarna wel doet?

Bij voorbaat dank!!

Vista is smerig en onvriendelijk. Maar ja, je hebt nu al gekocht.

Je kunt Windows Mail uit Vista niet verwijderen. Je kunt wel een ander e-mailprogramma als standaard instellen (bijvoorbeeld Outlook), maar daar zit jouw probleem juist, het installeert niet.

Van de dertig Nederlandstalige pagina's die ik over ditzelfde probleem bezocht heb waren er 18 al weer verwijderd. Bij Microsoft USA Vista maar liefst 180 items over MAPI32.dll en Outlook.

De enige tip die meermalen voorkwam en een 'bedankt, het werkt' reactie hadden is deze.

Zoek via Start of Verkenner naar alle bestanden MAPI32.dll en hernoem deze naar MAPI32.old. (Het hernoemen dient ervoor dat je terugkan als de rest niet meer werkt).
Start nu Outlook, die zou zelf MAPI32.dll moeten aanmaken, of anders installeer je nu Outlook opnieuw.

Stel nu Outlook in als je standaard e-mailprogramma Start / standaardprogramma's /uw standaardprogramma's instellen /

Ik werk zelf (thuis) nog onder Win98 (zeer tevreden) en elders wel met Me of XP, met Vista heb ik geen ervaring. Ik ben dus zeer benieuwd of deze oplossing werkt.

Hey Walhter,
heb je ondertussen uw probleem met outlook kunnen oplossen ?
Had dit graag geweten.

Hey Walhter,
heb je ondertussen uw probleem met outlook kunnen oplossen ?
Had dit graag geweten.

Nee... Ik ben gewoon Windows Mail blijven gebruiken. Vista is idd smerig:confused:
Niks aan te doen dus blijkbaar. Tja, Bill Gates afknallen misschien?!

Nee... Ik ben gewoon Windows Mail blijven gebruiken. Vista is idd smerig:confused:
Niks aan te doen dus blijkbaar. Tja, Bill Gates afknallen misschien?!

Tja ik had al een vermoeden dat er niet echt een oplossing voor handen was...
Mijn bedoeling was om met een dual boot te werken voor Xp en Vista maar mijn mail te kunnen binnenhalen en verzenden zowel in Xp als Vista (zonder mails te moeten missen in xp of vista)

Je kunt het proberen natuurlijk... Ik heb me er maar bij neergelegd.
Trouwens, met sp1 liep mijn laptop ook he-le-maal in de ******...:shocked:
Nouja, succes ermee in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan