Outlook instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Berichten
145
Vraagje:

Ik gebruik Outlook en laat de normale Pop3 accounts om de 5 minuten post binnenhalen, de Hotmail accounts om de 60 minuten. Nu heb ik ingesteld dat een mailtje niet meer na 6 seconden als gelezen wordt gemarkeerd, maar pas als je het mailtje geopend hebt. Ook heb ik het voorbeeldvenster uit gezet, is dit voldoende om virusinfecties niet op te lopen? Ik dacht namelijk dat je door het voorbeeldvenster en gelezen berichten je ook virussen binnen kan krijgen, klopt dit? Ik gebruik ook nog een virusscanner (met automatische updates), firewall en Adware/Spyware programma's. Ook open ik geen bijlages in verdachte of onbekende mailtjes.

Groetjes van G.I. Jane
 
Als je een firewall en een virusscanner gebruikt dan ben je redelijk beschermd. Outlook instellingen die jij hier opnoemd hebben dar eigenlijk niet veel mee te maken.


Wees gewoon allert op rare mailtjes en voor een keer per week een volledig scan uit op je systeem.
 
Inderdaad, het openen van een mailtje in het voorbeeldvenster is niet genoeg om een evt virus los te laten, daar zul je echt de attachment voor aan moeten klikken. Als je idd automatisch laat updaten, geen onbekende attachments opent en regelmatig een full system scan doet, bent je goed beschermd tegen virussen.

Een firewall en programma's als spybot kunnen virusinfecties niet tegengaan, die hebben weer andere doeleinden (firewall tegen trojans en inbraken en spybot tegen spyware)
 
Ik heb toch een kennis met een voorbeeld venster die toendertijd een infectie opliep.
Mijn advies is, zoals je reeds gedaan hebt, voorbeeldvenster uit zetten.:thumb:
 
een geïnfecteerd script zou via voorbeeldvenster binnen kunnen dacht ik ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan