Je geeft het zelf al aan: Via de werkgever. En ik houd
expres een klein slagje om de arm via het woord
doorgaans in mijn vorige posting.

En natuurlijk blijft dan dat via diezelfde werkgever (liefst) het ook mogelijk had moeten zijn om nieuwe(re) versies aan te schaffen of te laten licenseren die niet binnenkort verlopen.
Ook geldt voor HUP (bron:
link, onder "Wie komt er in aanmerking voor het Home Use Program?"):
Het Home Use Program is een Software Assurance-voordeel dat bedoeld is voor Microsoft Volume Licensing-klanten met een actieve Software Assurance-dekking op hun Office-toepassingen. Werknemers die de gedekte licenties op het werk gebruiken, komen in aanmerking voor de aanschaf van deze Office-toepassingen voor gebruik op een thuis-pc gedurende hun dienstverband. Deze tijdelijke licentie verloopt tegelijk met de Software Assurance-dekking van de werkgever of op het moment dat het dienstverband van de gedekte klant wordt beëindigd.
dus je mag formeel alleen HUP producten (blijven) gebruiken voor zolang je in dienst blijft bij de werkgever waar je de HUP licentie van gekregen hebt en het moet eindigen zodra diezelfde werkgever stopt met Software Assurance van zijn Office (volume licentie). Vandaar ook het verhaal over dat het vanuit de werkgever normaal zou moeten zijn om HUP gebruikers te voorzien van ondersteunde versies, gegeven dat de werkgever via Software Assurance die nieuwere versies ook (legaal) mag gebruiken.
Kernwoord is "multi language" qua versie Office. Dat ook andere versies ermee geraakt zijn kan ik me alleen voorstellen voor Educational versies van Office, want (zover ik weet) staan alleen díe 'gelijk aan' Enterprise versies.
Ik zou graag van jou (voor de volledigheid) vernemen welke versies Office 2007 er evt. nog verder mee geraakt zijn dan Enterprise/HUP of Educational versies.
Tijs.