outlook items overzetten naar nieuwe pc: hoe doe ik dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk nu met outlook2010 en heb een nieuwe pc met outlook2013.
hoe kan ik alle items overzetten van de ene pc naar de ander, met behoud van de mappenstructuur die ik op de oude pc heb ingericht? en met overname van de gearchiveerde items(ook in mappenstructuur)?

Hier even naar beneden scrollen en dan wordt je stap voor stap verteld hoe je dat moet doen.

Laatst bewerkt:
heer gast0225, dank voor deze bron. ik weet nu wel waar ik moet kijken (ik heb het bestand gevonden). maar hoe ik de volgende stap moet zetten (moet ik iets op een externe HD kopieren waar ik de info dan af kan halen met de andere pc of zo?) wordt mij niet duidelijk. nog een aanwijzing voor mij?

Een hint : kijk naar het vetgedrukte bestand. Daar draait het dus om. Dat bestand moet je dus op de nieuwe installatie plaatsen waar datzelfde 'lege' bestand staat van de nieuwe / verse Outlookinstallatie. De tekst hieronder heb ik uit het hierboven geplaatste linkje gekopieerd.

Outlook (MS Office-pakket)
Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, de contactpersonen, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST. Windows XP plaatst dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (standaard verborgen), Windows 8/7/Vista op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook (standaard verborgen). Vanaf Outlook 2010 wordt het archiefbestand standaard opgeslagen in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Documenten\Outlook-bestanden (XP), C:\Gebruikers\inlognaam\Documenten\Outlook-bestanden (Vista), C:\Gebruikers\inlognaam\Mijn documenten\Outlook-bestanden (8/7).

Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) is het PST-bestand overigens eenvoudig te vinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven). Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt. Het is verstandig vooraf even via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC) te controleren of het proces OUTLOOK wel is afgesloten.

Na herinstallatie van Windows kan het bestand weer op de originele locatie worden teruggezet, of beter nog: kan Outlook worden aangepast zodat deze naar dit bestand verwijst. Deze laatste methode is vooral handig wanneer de persoonlijke bestanden naar een aparte datapartitie moeten worden verplaatst (belangrijk bij het maken van een systeemback-up). Outlook laten verwijzen naar deze locatie is eenvoudig: verwijder het originele bestand (bewaar eventueel een kopie) en start het programma opnieuw op. Outlook komt nu eerst met een foutmelding, waarna de nieuwe locatie kan worden ingesteld.

Outlook importeren windows 7

Mensen, ik ben nieuwe op dit forum, maar volg helpmij al een tijdje,
Heb zojuist ontdekt hoe je email van Windows "Lijf Male" of Outlook ekspres kan omzetten naar Outlook.

= Voor Windows Live mail, sla volgende stap over:

= Voor Outlook Expres zoek allereerst de identity mappen op onder gebruiker/local settings/identities.
Importeer ze vervolgens in Windows Mail.

= Zorg dat outlook is geïnstalleerd. En nu komt de bug:
Ga naar Windows Live Mail en (je raad het nooit) klik op exporteren (in bestand) en vervolgens op [microsoft exchange]

Voilla, daar gaa de postduif met je oude post, stukje andersom denken, hoop dat jullie hier wat aan hebben,

*knip*

Mod edit: Naam en link naar website verwijderd.

•Het plaatsen van links en/of afbeeldingen met commerciële inhoud, met als doel naamsbekendheid of omzet te genereren, is niet toegestaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
2014-02-04_outlook pst.png

Geachte gast0225,

Welke van de in de bijlage vermelde bestanden moet ik overzetten (van xp naar windows 7)
en waar moet het bestand archive1.pst staan? En de hotmail mails?
Waarschijnlijk eerst een emailadres aanmaken op windows 7 pc en daarna overschrijven met een kopie van oude pc met win xp???

grts.,

Henk Sr

Alles dat eindigt op .pst
De locatie waarnaartoe, is de locatie waar je op de nieuwe machine de .pst's aantreft.

Nee dat klopt, maar je kunt de archive.pst (ik zou zeggen 'vanzelfsprekend') naar dezelfde map kopiëren als waarin de andere .pst staat / staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan