Outlook: kan geen email verzenden / wel ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luca333

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Hallo, Ik kan geen email verzenden in OUTLOOK; het is plotseling gebeurt na 2 weken van normaal gebruik. :shocked: ik krijg de volgende fout melding:-

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.mail.yahoo.co.uk', Server: 'smtp.mail.yahoo.co.uk', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E[/B]

Ik heb eerdere vragen raadgepleegd maar ik kan het probleem niet oplossen. Kan een slimme iemand misschien helpen? :cool: Luca

Gebruik je MS Office Outlook of Outlook Express, onderdeel van Internet Explorer?

Outlook Express - kan geen email verzenden

Hallo Boeing, eigenlijk gebruik ik Outlook Express ...;)

Okay, je hebt je Yahoo Mailaccount opgenomen in Outlook Express. Als je de SMTP-server goed hebt opgegeven bij de Eigenschappen van je Yahoo-account (of hoe je het ook noemt) dan kan het stomweg zo zijn dat de Yahoo-server (tijdelijk) overbezet was. Dat merken betalende klanten niet, die gaan voor. Heb jij een gratis mailaccount bij Yahoo?

Hoi!

Nou, bedankt voor het uitleg. De situatie is zoals je beschreef; 'k heb wel een gratis mail account. Niettemin, is de situatie 24 uur geduurd en het is de eertse keer dat ik zo'n een probleem heb gehad. Kan het zijn dat het probleem bij de server van YAHOO zo lang kan duren? En gewoon voor uitgaande mail?

Alvast bedankt, Luca :cool:

Van de pop3-server haal je je mailtjes op, de smtp-server moet jouw mailtjes verzenden. Die foutmelding maakt duidelijk dat dat niet lukt, heb je al in de Eigenschappen van je e-mailaccount gekeken? (OE, Extra, Accounts.) Kijk op de tab Geavanceerd of voor uitgaande e-mail (SMTP) poort 25 is geselecteerd.
Een uitgebreide uitleg staat op deze site.

Hallo, Bedankt voor de toelichting maar ik kan niks vinden die het probleem oplost. Mijn nederlands is ook niet zo goed op technisch gebied (ik be engels) dus misschien daarom.... ?:) Als ik op YAHOO.com ga, kan ik mails sturen zonder probleem rechtsreeks vanuit hun pagina. Heel verveelend vind ik deze situatie! De mazzel, ;)

Klik op Extra in Oulook Express-balk, daarna Accounts. Je krijgt het eerste scherm.
Klik op Eigenschappen en dan op tab Server, je krijgt het tweede scherm.
Kijk alle gegevens goed na, zijn ze juist ingevuld? Kijk ook de andere tabs na.
.

Bijlagen

• OEEigenschap.jpg
    OEEigenschap.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 243
  • OutlookExpressAccount.jpg
    OutlookExpressAccount.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 314

Hoi! Ik heb alles weer gecheckt en het staat allemaal in orde en goed ingesteld. In de tussentijd heb ik m'n Casema email account togevoegd aan Outlook Express en de uitgaande mail loopt goed. Dus, het probleem schijnt uitsluitend met de verbinding met de YAHOO server voor uitgaande post... kan dat? Merci,

Als een blijvend euvel, nee. Wel als er toch in de gegevens van Outlook Express een fout zit, of in Internet Explorer. Veel van de functies in Outlook Express worden ook bestuurd vanuit IE. Maar log eens in op de "echte" Yahoo Mail inlogpagina en kijk hoe verzenden van e-mail daar verloopt.?

Hallo. Ik heb eigenlijk al geprobeerd om een mail vanuit YAHOO te sturen en dat werk prima. Het probleem blijft alleen in Outlook Express.... tenzij ze hebben het adres van de uigaande server veranderd bij YAHOO en dat hebben ze niet medegedeeld...

Hieronder laat ik wat schermpjes zien bij het Toevoegen vvan een HTTP-Email-account. Kijk ze in ieder geval goed na en voer alle gegevens, ook het wachtwoord, voor de zekerheid opnieuw in. (Als je een HTTP Mailaccount in OE invoert hoef je geen SMTP-adres in te voeren.)

Bijlagen

• OEHTTP.jpg
    OEHTTP.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 221
  • OEHTTP_B.jpg
    OEHTTP_B.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 202

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/mail/original/mailplus/pop/pop-06.html

Hallo Boeing. Bedankt voor je steun. Eigenlijk heb ik de bovenstaande instrukties gevonden en de poorten veranderd POP 110 aan 995 and SMTP 110 to 465 + SSL vakjes gekruisd.

"Under “Incoming Server (POP3)”, check the box next to “This server requires an encrypted connection (SSL)". The port number in the “Incoming Server (POP3)" field should automatically change from 110 to 995. If it doesn’t, make sure the port number is set to 995.

Under “Outgoing Server (SMTP)”, check the box next to “This server requires an encrypted connection (SSL). Enter port number “465” in the “Outgoing Server (SMTP)” field. "

En het probleem is opgelost. :love: Trouwens heb ook ik m'nzelf van de Britse server naar de US server overgeplaatst'. Dus misschien lag het probleem daar...

Nogmaal bedant voor je steun! luca :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan