Outlook Live/Oulook Web account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neefsteef

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Beste mensen,

Na 3 dagen ben ik het zat, en heb me nu aangemeld op helpmij in de hoop dat ik hier het antwoord kan vinden of krijgen.

Mijn vraag is hoe en waar kan ik een outlook web/live account aanmaken.

Ik werk met outlook 2010.
Mijn gmail en Hotmail berichten komen binnen via outlook maar nu wil ik helemaal overstappen naar outlook.
Is het eigenlijk wel mogelijk om als particulier een outlook live account te hebben?

Ik hoor graag van jullie.

Gr Neef

Ik heb even wat gelezen op internet en het lijkt er niet op dat een Outlook live account voor iedereen aan te vragen is. Particulier of zakelijk maakt geen verschil.

Laten we de vraag dan ook eens anders benaderen. Wat zou een Outlook live voor jou toevoegen aan je al bestaande email adressen? Met dat in het achterhoofd kunnen we dan aan alternatieven denken.

Ik heb even wat gelezen op internet en het lijkt er niet op dat een Outlook live account voor iedereen aan te vragen is. Particulier of zakelijk maakt geen verschil.

Laten we de vraag dan ook eens anders benaderen. Wat zou een Outlook live voor jou toevoegen aan je al bestaande email adressen? Met dat in het achterhoofd kunnen we dan aan alternatieven denken.

Er is niets mis met de andere mailboxen maar daar ik veel met microsft producten werk dacht ik om ook maar eens outlook te gaan gebruiken.

Dus ik hoop bijdeze dat er nog iemand is die mij anwtoord kan geven op mijn vraag

Ik wil graag helpen, daar zit het probleem niet. Ik probeer alleen wel even helder te krijgen wat nu precies je vraag is. Als ik je post samenvat dan staat er dat je Outlook al gebruikt en graag wilt gebruik maken van Outlook. Het Outlook Live stuk heb ik min of meer al beantwoord.

Ik wil graag helpen, daar zit het probleem niet. Ik probeer alleen wel even helder te krijgen wat nu precies je vraag is. Als ik je post samenvat dan staat er dat je Outlook al gebruikt en graag wilt gebruik maken van Outlook. Het Outlook Live stuk heb ik min of meer al beantwoord.

Mijn excuus ik bedoel natuurlijk oulook life/outlook web acces.
Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen life en web acces
of zit het in de naam?

Beide zijn niet hetzelfde. Outlook Live werkt kun je je niet meer voor opgeven. Outlook Web Access is de webmail interface die bij Exchange hoort. Die kun je alleen gebruiken als je een Exchange (mail) server heb draaien.

Beide zijn niet hetzelfde. Outlook Live werkt kun je je niet meer voor opgeven. Outlook Web Access is de webmail interface die bij Exchange hoort. Die kun je alleen gebruiken als je een Exchange (mail) server heb draaien.

Dat is dan heel jammer om te horen.
Gmail is toch ook een exchange server?

GMail is zeker geen Exchange server. GMail is een door Google ontwikkelde emailservice.

GMail is zeker geen Exchange server. GMail is een door Google ontwikkelde emailservice.

pfff dan moet ik eerst maar eens goed gaan onderzoeken wat nou precies die exchange server is en wat ik er mee kan.
Want ik had al wat gelezen en had begrepen dat ik gmail er ook mee kon gebruiken, dus niet!
Of kan jij mij dat nog duidelijker uitleggen?

Ik zal proberen een beetje licht op de verschillende termen te werpen. Aanvullende vragen komen dan vanzelf.

Datgene wat wij kennen als email bestaat ruwweg gezien uit 3 componenten
-Een server
-Een client
-Een verbinding tussen client en server

De server ontvangt/verstuurd en bewaard je email. De bekendste mailserver is van Microsoft genaamd Exchange.

Met je client maak je verbinding met de mailserver om je emails te bekijken en bewerken. Bekende email clients zijn Outlook, Thunderbird en diverse soorten webmail.

De verbinding tussen client en server kan zijn internet. Maar ook een via het GSM netwerk kan er verbinding gelegd worden. Hiervoor zijn er afspraken vastgelegd over hoe de communicatie verloopt. Bekende afspraken (protocollen) zijn POP3 en IMAP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan