Opgelost Outlook mail-duplicates verwijderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Er bestaan allerhande tools om dubbele mails te verwijderen. Op zich doen ze hun werk waarschijnlijk wel goed, maar -niet- wanneer het gaat om kopieën van berichten in andere folders (b.v. in een archief folder).

Voorbeeld, in de inbox staan berichten die ook in een archief folder staan. Die zijn daarheen gekopieerd.
Afzender, titel, datum tijd, inhoud, het is allemaal hetzelfde, met uitzondering van de 'size' - het kopieerde bericht is vaak enkele bytes groter, soms maar 2-3 bytes.

Duplicate email removers zien die berichten dus niet als 'dubbel' en dus worden ze niet verwijderd.
Het vergelijken op basis van 'size' kan je niet uitschakelen.
Althans, de tools die ik heb geprobeerd : Reliefjet en Mapilab.

Vraag: heeft iemand hiervoor een oplossing? Of gebruikt iemand een 'remover' waarbij je het vergelijken van 'size' kunt uitschakelen?

Thanks!

Dat zal een lastig verhaal worden. Voor zover een computer dit kan overzien verschillen die emails dus.

Overigens zie ik niet direct een probleem als een email dubbel in een archief staat. Is niet dat die dingen heel veel ruimte innemen.

Inderdaad, blijkt een lastig verhaal. Door het heen en weer kopiëren - ook bij aanmaak van nieuwe accounts heb ik nogal wat duplicates. Duplicate email checkers checken ook op andere dingen, b.v. de 'hash' van mails, waardoor gekopieerde mails dus nooit als duplicates worden aangemerkt. Visueel is er geen verschil, maar ja....Technisch kennelijk wel. Ik geef toe, ze nemen weinig ruimte in.

Hashes zijn nou net zo ontworpen dat ze enorm veranderen bij ook maar het kleinste verschil. Dat is dus handig om bijv. wachtwoorden te versleutelen, maar dus totaal niet om dingen te vergelijken die ongeveer gelijk zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan