Outlook Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Iedereen die gebruik maakt van Windows Live Mail moet begin volgend jaar over op een ander e-mailprogramma omdat Microsoft de stekker er uit trekt. Ik heb alvast gezocht naar een handzaam programma en kwam op Outlook Mail. (Outlook.com).
Hoewel ik geen enkele handleiding heb kunnen vinden ben ik er toch aardig uit gekomen. Als er meer zijn die ervaring met dit programma hebben hoop ik dat ze iets kunnen zeggen over de volgende 2 zaken waar ik nog niet uit ben gekomen.

1. Hoe zet je het programma Outlook Mail op de Taakbalk of in het Startscherm ???

2. Bij Windows Live Mail heb je de gelegenheid om eigen mappen te maken , dit kan ik nog niet vinden bij Outlook Mail.

Beide punten zijn toch best belangrijk voor mij. Ik hoop dat iemand er iets van weet.

Bij voorbaat dank

Henk

Welke browser gebruik je?
Mappen kan je aanmaken door op het + teken naast Mappen te klikken:
OL.JPG

Dat + teken verschijnt als je je muiscursor in dat gedeelte van het scherm vanaf Mappen plaatst.

Laatst bewerkt:
De Mail-app van Windows 10. Deze staat standaard op het startscherm. Je kunt hem vinden door door te zoeken (sneltoets WINDOWS + Q) naar 'Mail'. Door met de rechtermuisknop op het resultaat te klikken, kun je hem vastmaken aan het Startscherm.

Ellendeding. Als je een Outlook of ander Microsoft account erin gebruikt wijzigt deze meteen je inlog voor Windows in het Microsoft account.

Wellicht dat jij een manier weet om dit te omzeilen?

Gebruik "Alleen aanmelden bij deze app" en het veranderd mijn inlog niet

Ok dan. Niet dat ik van Thunderbird af wil, maar dit is goed om te weten.
Dank je :)

MnaMana: Het programma Mail is heel wat anders dan het nieuwe programma Outlook Mail, waar geen app van te vinden is.Je kunt nog tot begin volgend jaar blijven bij Windows Live Mail daarna wordt hij volgens berichten van Microsoft niet meer onderhouden en is hij niet meer veilig. !!

Het advies van Edmoor over eigen mappen toe te voegen werkt prima, heel erg bedankt. Heb jij die app ook niet gevonden ?

Groeten,
Henk

Mijn probleem is helemaal opgelost. Ik had niet verwacht dat het nieuwe programma Outlook Mail een app had gekregen met de naam Mail. Nu was het simpel met de rechtermuisklik naar Meer en dan Aan taakbalk vastmaken. Kennelijk heeft Microsoft hun vorige eenvoudige programma Mail (of was het Webmail) nu later vallen. Deze nieuwe naam Outlook Mail is er pas enkele weken.
Maakt ook niet. Het probleem is opgelost en nog wel op een simpele manier.
Bedankt iedereen.

Oke netjes zo. En graag gedaan namens allen zeg ik maar weer. :P:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan