Outlook niet meer te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Reth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Reth

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Op mijn laptop heb ik Vista en Microsoft Office 2007. Mijn mail ontvang ik via Outlook. Een paar dagen geleden kon ik enkele berichten niet meer openen en deze kon ik ook niet verwijderen. De foutmelding die ik toen ontving weet ik helaas niet meer. Vandaag startte Outlook helemaal niet meer op. Nog even zag ik het beginscherm en daarna kreeg ik de volgende foutmelding.

Outlookprobleem.jpg

Ik heb al in het forum gekeken en zag dat er meer mensen dit probleem hebben gehad. Opstarten met "outlook.exe /resetnavpane" lukt niet. Ook heb ik de tip die op 3 december 2009 werd gegeven proberen uit te voeren. Ik heb via program files "Scanpst" geopend, maar als ik dan de naam invoer "C:\Users\mdr\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook" dan krijg ik de volgende foutmelding.

outlookprobleem2.jpg

Is er misschien nog iets dat ik fout heb gedaan? Ik ben een echte amateur, hopelijk kan daar bij de beantwoording rekening mee worden gehouden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Je pad moet nog outlook.pst achter, dus invullen in scanpst:

"C:\Users\mdr\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\Outlook.pst"

Succes,

Tijs.

Helaas weer foutmelding

Dit keer krijg ik de volgende foutmelding.

Outlookprobleem3.jpg

Is er nog een andere mogelijkheid?

Bedankt voor het meedenken.

Ok, doe het dan zo:
1. Start Scanpst tot het punt dat je de bestandsnaam moet invullen.
2. Start Verkenner in je juiste map: [Windows-toets]r toetscombinatie ->
"C:\Users\mdr\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\"
PS: De Windows-toets is de toets met het 'vlaggetje tussen de Alt en Ctrl toets aan de linkerkant van je toetsenbord.
Sleep het Outlook gegevensbestand met de muis in het bestands-ingave vakje dat je nu in stap 1 geopend had.
3. Start Scanpst.exe
4. Herhaal stap 1. t/m 3. totdat er geen fouten meer gemeld worden.

Voor wat achtergrond wat de verschillende bestanden zijn en waar ze staan: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je info. Nog even een vraag: Het Outlook gegevensbestand is dat "Office Data File"? Ik krijg vijf mapjes en wil graag zeker weten dat ik de goede pak.

Als het goed is is de Office Data File het .NK2 bestand, dus niet het .PST bestand.

In feite moet je het makkelijk kunnen zien: Zodra gesleept in het bestands-opgave venstertje moet het bestand eindigen met .pst

Als dat niet het geval is, dan moet je een ander bestand hebben, net zo lang totdat je er één vindt met wél een .pst extensie.

Succes,

Tijs.

Alle vijf de mapjes geprobeerd, maar geen één laat zich verslepen naar het kader.Er komt steeds een rondje met een schuine steep erin( soort verkeersbord) Als ik met de rechtermuisknop op het mapje( office Data File) druk dan komt er een rolschermpje met o.a. openen met...... Is dit een optie of kan ik dan nog meer in de problemen raken.
Graag opnieuw je advies.

Ik snap waar het misgaat: Die padaanduiding naar het .PST bestand klopt niet!
Doe dezelfde procedure, maar nu vanuit een andere map:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

Succes,

Tijs.

Nogmaals dank voor je hulp. Helaas lukt het nu ook nog niet om bestanden te verplaatsen naar de scan.
Ik voeg een afdruk van de map bij. Klopt het dat je aan de data kunt zien dat er de laatste dagen iets veranderd is? Hoe kan ik de bestanden nu toch scannen?

Houtlookprobleem4.jpg

Hopelijk heb je nog een goede tip voor me.

Er staan 2 .PST bestanden in die schermafdruk:
a. Outlook.pst
b. Archive.pst

Als het je niet lukt om ze te slepen, doe het dan zo:
in het invulveldje van scanpst:
C:\Users\mdr\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Als je daarna evt. ook Archive.pst wilt scannen:
C:\Users\mdr\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Archive.pst

Herinnering: Scan je Outlook.pst (en evt. Archive.pst) bestand net zo vaak totdat alle problemen zijn opgelost. Het kan dus makkelijk zijn dat je meerdere keren scanpst.exe moet opstarten en Outlook.pst (en evt. Archive.pst) moet laten scannen.

Succes,

Tijs.

Gelukt!!!

Geweldig Outlook werkt weer normaal. Enorm bedankt voor de hulp. Fijn dat ik er ondertussen ook nog wat van leer.

Nogmaals mijn dank.

Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan