Outlook niet te openen na schone installatie: MAPI was unable to load .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

disturbo

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Unable to display the folder. Microsoft Outlook could not access the specified folder location. The .DLL file for the information service could not be found. MAPI was unable to load the information service PSTPRX.DLL. Be sure the service is correctly installed and configured.

Dit is de foutmelding die ik krijg als ik outlook opstart.
Ik had office 2002 premium en heb daarover heen Office Xp versie 2002 geinstalleerd. De install geeft eerst zelf een de-instal uitgevoerd.

Na installatie kreeg ik die melding ook al.
Toen heb ik eerts Office volledig verwijderd via menu Software en een wederom een schone installatie.

Blijft zelfde foutmelding geven. Het .DLL bestand is niet te vinden op de installatie cd-rom en ook niet op de pc. Dus ja, ergens zal het wel kloppen. Maar hoe krijg ik dat bestandje en waar moet dat geplaatst worden!?

Ga eens HIER .
Zo te zien barst het van die errors.
Mocht je al naar bed zijn, dit vond ik. Het is voor een ander geschreven maar je haalt er wel wat uit.

"Herinstallatie helpt misschien niet,omdat er waarschijnlijk een fout in het register zit en die blijft daar staan.

Ik weet niet wat voor besturing jij draait, maar met Win98 bv denk ik aan de volgende mogelijkheid.
Deïnstalleer Office 97 en zet een register terug van voor deze problemen.
Win98 bewaart de laatste 5 registers,als je er nog een hebt waar deze storing nog niet in zit,zet die dan als volgt terug.

Start op in de MS-Dos modus en type "scanreg /restore"(zonder de aanh.tekens)dan enter en selecteer daar een "goede" datum en zet die terug. "

Met XP zul je het wat makkelijker hebben maar in grote lijnen kom je er zo wel.

Laatst bewerkt:
Zal eens kijken. Lijkt inderdaad niet echt zeldzaam probleem. Laat het nog weten.

Als er nog meer tips zijn..altijd welkom ;)

Oplossing was vrij simpel.
Profiel verwijderen en nieuwe aanmaken.

Bedankt...:thumb:

Ik heb hetzelfde probleem, echter (windows xp):
ik ga naar start
configuratiescherm
dan heb ik geen mogelijkheid email/fax aan te klikken, wel internetopties maar dit leidt niet tot waar ik wezen moet. TIPS?

Oké gaan we daar door. Vroeg me af of deze mensen wel dáár kijken
maar ja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan