Outlook opent automatisch de editor

Sploenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2026
Goedemorgen,

Wanneer ik een nieuwe email wil schrijven heb ik een probleem. Ik kan het emailadres invullen, ik kan het onderwerp invullen, maar zodra ik in het berichtenveld met mijn muis klik wordt aan de linkerkant automatisch de editor geopend. Vanaf dit moment kan ik geen email meer schrijven. Ik heb alles in de editor instellingen uitgezet maar dit maakt verder niks uit, zodra ik in het tekst veld klik met mijn muis wordt de editor weer geopend en kan ik niks meer.

Ik heb outlook opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft bestaan en iedere keer wordt de editor geopend.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Mvg

Wat bedoel je met "de editor"?

Begin met het maken van een nieuw e-mailbericht en vul de velden 'Aan' en 'Onderwerp' in. Klik op de knop 'Uitklappen' (deze ziet eruit als een diagonale pijl of een klein vierkantje en bevindt zich meestal in de rechterbovenhoek van het berichtvenster, naast de knop 'Verwijderen'). Het e-mailbericht wordt geopend in een groter, apart venster, waardoor de storing wordt verholpen en u uw bericht probleemloos kunt typen.

Permanente instellingen om het probleem met het editorvenster te voorkomen: Als u de app 'Nieuw Outlook' of Outlook op het web gebruikt, kunt u instellen dat nieuwe e-mailberichten standaard altijd in een volledig venster worden geopend, waardoor de haperende zij-editor volledig wordt omzeild: Ga naar Instellingen (het tandwielpictogram) > E-mail > Opstellen en beantwoorden. Scroll naar beneden naar het gedeelte 'Instellingen voor uitklappen'. Selecteer 'Uitklappen naar een nieuw venster' en klik op 'Opslaan'.

Bron: Internet 2026

Terug
Bovenaan Onderaan