Outlook opent automatisch ongevraagd en geeft steeds foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suus1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben een leek op het gebied van alles wat te maken heeft met computers. Sinds een tijd worden we lastig gevallen door outlook. Mijn man heeft alles opnieuw geinstalleerd, virusscanners erover heen gegooid, maar niks werkt. Als het aan hem lag, was de computer allang uit het raam gegooid. We hebben er zelfs al iemand naar laten kijken die er verstand van heeft, maar ook zonder resultaat. Nu ben ik het aan het proberen.

Ik heb de hele pc opnieuw geinstalleerd, heb virusscanners gedraaid en heb google al de hele week afgestruind naar mogelijke oplossingen... maar niks helpt.

Wat is mijn probleem?
1. Outlook start vanzelf op en blijft zichzelf naar voren gooien. Als je 'm afsluit, begint ie gewoon weer opnieuw. Outlook verwijderen helpt niet, want dan begint ie met Outlook Express of krijgen we er nog meer foutmeldingen bij.
2. Er verschijnt steeds een scherm: Kan outlook de laatste keer niet starten. Outlook in de veilige modus helpt u bij het corrigeren of identificeren van een opstartprobleem zodat het programma juist kan worden gestart. Mogelijk wordt bepaalde functionaliteit in deze modus uitgeschakeld. Wilt u outlook in de veilige modus starten? Het maakt niet uit wat ik aanklik en of outlook al in de veilige modus is opgestart, want de meldingen blijven maar verschijnen. Ik heb er nu weer 13 openstaan en als ik ze wegklik, komen er gewoon weer nieuwe meldingen voor terug.
3. Als ik in outlook iets open, verschijnt de melding: er is een dialoogvenster geopend. Deze melding krijg ik amper weggeklikt en het maakt dat ik vervolgens niks meer kan doen met outlook.
4. Regelmatig verschijnt de melding van outlook.exe: kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142). Ook met deze melding kan ik verder niks.

Aangezien outlook steeds naar voren dringt, is het lastig te internetten of uberhaupt iets in te tikken. Het is letter voor letter en dan switcht ie steeds naar outlook. Kan iemand mij helpen? Of is de computer rijp voor het raam?

We gebruiken windows xp en Microsoft Office 2007. Als ik taakbeheer open, staat er bij de processen vrijwel alleen maar outlook.exe door al die foutmeldingen.

Ik hoor graag hoe mijn problemen kunnen worden opgelost. Alvast bedankt!

Groetjes Susanne
 
Wat ik vreemd vindt is dat je na 2x de Pc opnieuw hebt geinstalleerd. Een probleem/virus is meestal opgelost als je de Pc opnieuw installeert.

Ik vraag mij dan ook af hoe je hem opnieuw hebt geinstalleerd. Je kunt namelijk windows over te bestaande installatie heen installeren maar dan loop je vaak weer tegen dezelfde problemen op.

Het beste kun je altijd kiezen voor een nieuwe installatie. Hier kun je alle stappen vinden hoe je XP moet installaren
http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Let wel op dat mocht je dat niet gegaan hebt om je eigen gegevens veilig te stellen want door een nieuwe installatie raak je deze kwijt.
 
@Suus1982,

1. Mikeo's tips zijn belangrijk: de manier waarop XP opnieuw is geïnstalleerd bepaalt of je ál of niet alsnog met dezelfde problemen blijft zitten.
2. Het 'automatisch' starten kan veroorzaakt worden door een chatprogramma als MSN, waarin je hebt aangegeven dat Outlook je standaard mailprogramma is.
3. Zorg dat Outlook niet is opgestart en hernoem het bestand OUTLOOK.PST; dat bestand vindt je hier:

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

Mogelijk is daarna je probleem opgelost.
De 'deskundige' was kennelijk niet deskundig genoeg .... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan