Outlook opent niet meer; 0x8007007E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
140
"Out of the blue" kan ik Outlook Express niet meer openen. Krijg de melding dat MSOE.dll niet kan worden geinitialieerd. Heb al dagen gezocht op internet naar de oplossing maar heb hem nog niet gevonden. Moet er wel bij zeggen dat ik niet zo thuis ben in allerlei ingewikkelde handelingen, dus als iemand mij een begrijpelijke oplossing kan geven die werkt ben ik diegene zeer dankbaar. (Kom wel allerlei register-scans tegen die vele fouten vinden, en vervolgens laten betalen voor de oplossing van deze problemen). Ik wacht op de gouden tip!
 
Laatst bewerkt:
Als je op MSOE.DLL gezocht had hier op het forum dan had je ook het nodige moeten kunnen vinden. Onderstaande instructie heb ik al vaker aangedragen.

Probeer eerst het volgende (per stuk plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en dan op Ok drukken):
regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe msoeacct.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG


Overal moet een melding komen dat het gelukt is, behalve bij uitvoering van de laatste regel. Komen er foutmeldingen, dan zijn bepaalde .dll bestanden corrupt of zoekgeraakt op je systeem. Die moeten dan eerst vervangen worden door geldige exemplaren.

Werkt dit niet, doe dan een herinstallatie van Outlook Express:
Sluit Outlook Express af.
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklikken op msoe50.inf en kiezen voor Installeren.

Je krijgt enkele vragen over waar de installatie-bestanden te halen zijn:
Als om het setup50 bestand wordt gevraagd, blader naar C:\Windows\Servicepackfiles\i386
(ervan uitgaande dat je Windows in C:\Windows is geïnstalleerd).
Daarna wordt om msoe.hlp gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\Help
Daarna wordt om msoe.txt gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Outlook Express
Daarna wordt om aleabanr.gif gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier
Daarna wordt om blank.htm gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\PCHealth\HelpCtr\System\panels
Daarna wordt om blankbkg.gif gevraagd. Blader daarvoor naar de i386 map van je XP cd-rom.
Worden bepaalde bestanden niet gevonden in de bovengenoemde mappen, blader dan naar de i386 map op de XP installatie cd-rom.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je reactie, 'k ga het allemaal uitproberen, hoop dat het lukt. Ik zal het hier laten weten.
 
Nog steeds probleem

Heb inmiddels alle regsvr32 uitgevoerd en behalve msident.dll is alles gevonden en geregistreerd. Probleem is niet opgelost hiermee. Ben nu huiverig om de herinstallatie uit te voeren van OE omdat ik bang ben mijn adresboek kwijt te raken, maar misschien is die angst ongegrond?
 
Die angst is ongegrond, maar je mag natuurlijk een kopie maken van je adresboek + mailbestanden vóórdat je deze stap gaat doen.

Backup Outlook Express mailbestanden:
========================
Start -> Uitvoeren ->
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik op de map met de { en } eromheen.
Dubbelklik de map Microsoft
Dubbelklik de map Outlook Express
Maak een kopie van alle bestanden die in die map staan naar een andere map (of memory-stick etc.)

Backup Outlook Express/Windows adresboek:
===========================
Start -> Uitvoeren ->
"%userprofile%\Application Data\Microsoft\Address Book"
Kopieer alle adresboeken die je daar vindt naar een andere map (of memory-stick etc.)

Succes,

Tijs.
 
Dank weer voor je snelle reactie. Kan geen kopie maken van mijn adresboek + mailbestanden, krijg melding dat de locatie niet kan worden gevonden. Ben nu bezig met herinstallatie van OE maar kan alleen de msoe50 vinden en MSOE50.PNF. Alleen de eerste geeft de mogelijkheid tot installeren met rechter muisknop, 'k neem aan dat ik die moet nemen?
 
Ja, je moet inderdaad de eerste nemen, want dat is (eigenlijk) MSOE50.INF
De extensie .INF is bij jou 'verborgen' omdat je "Extensies van bekende bestandstype verbergen" in Verkenner hebt aanstaan.

Succes,

Tijs.
 
Word er ondertussen een beetje moedeloos van; krijg bij installatie nu de melding: Het bestand setSup50.exe op Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 3 is nodig. kan vervolgens alleen bladeren en kopiëren van D:\ C\DRIVERS\SONYUSB en C: Wat moet ik nu weer doen? Kan ook niet annuleren want krijg dan de melding dat Windows dan mogelijk niet goed meer werkt. Heb wel een CD met Home editon maar als ik op D: klik gebeurt er niets.
 
setup50.exe kan je vinden in de windows\system32\dllcache map op je harde schijf.
Als je het daar niet kan vinden, kijk anders ook even in de D:\i386 map, de windows\system32 map en in de windows\Servicepackfiles\i386 map.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is het gelukt het bestand te vinden in C:\WINDOWS\inf\i386. Geklikt op OK en volgens mij zijn ze gekopieerd maar....nu wordt er niets meer gevraagd en is het probleem niet opgelost...wat nu?
 
Je hebt dus nog steeds dezelfde foutmelding bij het starten van Outlook Express?
Dan zal het probleem zitten in die msident.dll die je niet kon registreren.

In de bijlagen 2 versies van msident.dll: Eentje voor XP Prof SP3 NL en eentje voor XP Home SP3 NL

Pak de juiste versie uit in de windows\system32 map, doe dat Start -> Uitvoeren -> regsvr32 msident.dll, kijk of je een succesvolle melding krijgt en kijk daarna of Outlook Express dan wél goed wil starten.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • msident_XPPro.zip
    25,4 KB · Weergaven: 31
  • msident_XPHome.zip
    25,1 KB · Weergaven: 23
Heb msident.dll XP Home gedownload maar krijg hem niet direct geopend vanwege waarschuwing; vraag is vervolgens waarmee ik het toch wil openen; uit lijst selecteren of programma op web opsporen...wat te doen?
 
Heb ik het woord openen genoemd? Ik heb geschreven: Het msident.dll bestand uit de .zip bestand uitpakken in de windows\system32 map, en dan registreren via regsvr32 msident.dll

Het openen van het msident.dll bestand is nergens genoemd, dus doe/probeer dat dan ook niet...

Tijs.
 
Nou sorry hoor....doe dit soort handelingen niet dagelijks dus gaat het weleens fout; had dus openen begrepen waardoor ik er niet uit kwam. Heb hem nu uitgepakt in de folder Windows system 32 maar hij wordt nog seeds niet gevonden bij het registreren via regsvr32 msident.dll
 
Laatst bewerkt:
Doe even het volgende, om zeker te zijn dat het nu (in basis) goed staat:
1. Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /a %windir%\system32\msident.dll
Er moet een bestand teruggemeld worden van 14-04-2008 met een grootte van 51712 bytes
2. Als 1. succesvol is:
Start -> Uitvoeren -> regsvr32 %windir%\system32\msident.dll

[Gebruik knippen en plakken van de voornoemde commando's, zodat er geen typefouten etc. kunnen ontstaan]

We horen wel wat eruit gekomen is.

Succes,

Tijs.
 
Via plakken / knippen uitgevoerd en...het bestand wordt helaas niet gevonden. Wat nu?
 
Als dat ook bij punt 1. gebeurde van mijn vorige posting dan heb je msident.dll niet in de goede map gezet, zo lijkt het.. Probeer het dan nog eens opnieuw: Het uitgepakte bestand msident.dll moet komen in de map die zich opent als je doet:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32

Succes,

Tijs.
 
Bestand wordt nog steeds niet gevonden met de melding:

Het volume in station C heeft geen naam.
Het volumenummer is 88F2-DA1?

Map van C:\WINDOWS\system32

Bestand niet gevonden

Morgen ben ik er weer...pff...zou het ooit nog goed komen?
 
Misschien anders even een computer-kenner in je buurt even naar deze discussiedraad laten kijken en hem/haar eens de stappen laten lopen die staan aangegeven vanaf dat we effectief met dat msident.dll probleem aan de slag zijn gegaan.
Wat er precies misgaat is van hieruit niet te bepalen, vandaar deze zijsprong.

Tijs.
 
Ok..ga het verder uitzoeken. In elk geval heel hartelijk dank voor je hulp zover. Als het geukt is laat ik het weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan