Mag ik even onbescheiden / onbeleefd zijn ? (...........ik doe het toch..........

) Onzin!
Als jij Outlook 2013 opnieuw hebt geïnstalleerd, waarbij je vooraf toen je van de eerdere installatie óók de in het gebruikersmap onder jouw naam staande .pst bestand in 'Mijn Documenten" hebt verwijderd, -sterker nog, je hebt bij het verwijderen simpelweg de map "Outlook betstanden" verwijderd onder jouw gebruikersnaam-, dan zal Outlook 2013 nimmer om een ander / oud .pst bestand (kunnen) vragen. Waarom Outlook 2013 het toch doet, ik kan er alleen maar naar raden en dat raden leidt tot : de gebruiker heeft tijdens de installatie van Outlook, of bij het verwijderen van de oude versie, óf na de nieuwe installatie, zitten friemelen aan het useraccount en / of het gegevensbestand i.p.v. dit netjes door Outlook zelf te laten maken op basis van de ingevoerde provider / accountgegevens. Je kúnt wel zelf een gegevensbestand aanmaken en een naam geven, maar dan moet je redelijk thuis zijn in het instellen van een nieuw account. Ben je dat niet, dan moet je dat gewoon aan Outlook overlaten, die regelt dat allemaal prima voor je.
Aangezien je toch nog een lege Outlook hebt, adviseer ik je derhalve om Outlook nogmaals te verwijderen (op de juiste manier!) en vóórdat je weer opnieuw gaat installeren eerst even te kijken of onder jouw gebruikersnaam in de map "Mijn documenten" nog een Outlookmap bestaat met daarin een .pst bestand. Zo ja, dan deze
HELE MAP eerst handmatig verwijderen alvorens Outlook opnieuw te installeren.
Om nog meer zeker te zijn van het verwijderen van restanten, adviseer ik je om een tool als
Ccleaner te gebruiken en dan met het name registercleantootlje, die verwijderd (veilig) naar "niets" verwijzende registersleutels.
Als je deze tool nog nooit eerder hebt gebruikt, wees dan niet verrast als er tientallen, zo niet honderden 'oude' en 'loze' sleutels worden gevonden.