Outlook - Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Herhaaldelijk heb ik dat Outlook niet reageert!!! Nu zit het helemaal vast.
Ik wil overgaan op Outlook Express, maar hoe doe ik dat?
Mijn Outlook "zit in" Office 2003. Wel wil ik Word en Powerpoint behouden die nog wel "werken".
Kan ik naast Office 2003 met alles wat er in zit tevens Outlook Express installeren en nogmaals, hoe doe ik dat???
Ik gebruik Windows XP.
Bij voorbaat dank voor uw hulp in dezen.
Vrgrt Tress.

PS Ik gebruik nu uit nood Webmail om mijn e-mail te ontvangen en verzenden!!

Laatst bewerkt:
Hooi Tress,
Je kan Outlook van je Office 2003 gewoon verwijderen en OutlookExpress heb je al.
Omdat OutlookExpress standaard in XP geinstalleerd is. Als Outlook van je Office wil
verwijderen doe je gewoon CD van Office in CDRom en kies bij onderdelen verwijderen
'Outlook'. Je kan gewoon alle andere onderdelen van je Office behouden.
Succes....

Laatst bewerkt:
Voordat je gaat switchen naar Outlook Express...
Het is belangrijk voor de volgende stappen dat in de map-opties de optie "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aanstaat.
Of dat als je de PC laat zoeken naar "outcmd.dat", "frmcache.dat" en "extend.dat" de optie "Verborgen bestanden en mappen doorzoeken" aanstaat.

Ga eens naar C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Microsoft\Outlook en verwijder outcmd.dat
Vervolgens naar C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\FORMS en verwijder frmcache.dat
Vervolgens naar C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook en verwijder extend.dat

Als deze verwijderd zijn dan Outlook weer opstarten zodat ze weer opnieuw gegenereerd worden.

Dit verhelpt veel opstart problemen bij Outlook.

Laatst bewerkt:
Nog een optie is om de installatie CD van Office in de pc te stoppen en dan start er automatisch de setup van office met een van de opties "Office herstellen" . Wie weet doet Outlook het daarna gewoon weer :-)

Volgens mij richt dat zich vooral op de .exe en .dll bestanden, maar ik heb het programma niet geschreven, dus zeker weten doe ik het niet :)

Beste mensen,
In de eerste plaats dank voor uw reacties!

Heb office met alles verwijderd en weer geïnstalleerd met opgave persoonlijke code .

Bij openen Outlook verscheen het oude venster met oude berichten weer terwijl ik dacht dat het toch helemaal blanco moest zijn omdat het oude Outlook verwijderd was naar de prullenbak. Na aanklikken weer "reageert niet"!!!
Toen Outlook Express proberen te openen. Eerst bij programmatoegang OutlookExpress aangevinkt.
Ook "Verborgen bestanden en mappen" aangezet.
Met test vanaf een i-pad naar mijn pc Outlook Express een bericht gestuurd. Werd niet ontvangen op Outlook Express.
Moet ik nog iets doen met de e-mailaccounts om op Outlook Express te komen?
Toen maar weer Outlook aangeklikt en.................Outlook werkte weer! En het vreemde was dat het test-berichtje vanaf een i-pad wel verschenen was op Outlook!! Na vraag om Outlook standaard te gebruiken dit bevestigd.
Maar toen weer "Outlook reageert niet"
Toen weer wat "gerommeld", vraag me niet wat en..........Outlook werkt weer.
Echter vraag ik mij af voor hoe lang!
Heb onderhand wel begrepen dat de fout wellicht niet zit bij Outlook, maar waarschijnlijk bij Windows. Kan een van u dit bevestigen??

Vrgrt

Tress

Bij de foutmelding "Outlook reageert niet" zou je waarschijnlijk geholpen zijn als je handmatig even naar Windows Update gaat.
Grote kans dat je dan office updates binnenkrijgt die je probleem verhelpen

: Outlook - Outlook Express

Muchacho, OUTLOOK doet het plotseling weer! Windows update gaf Office te "updaten". Heb ik gedaan.
Heb " Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan laten staan.
Wellicht dat deze acties Outlouk hersteld hebben??!!
Bedank, Muchacho, a dios!

Ook alle anderen bedankt voor de hulp!

Ga aangeven dat probleem is opgelost.

Vrgrt

Tress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan