Outlook probeert te verzenden maar er staat niets in Postvak uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Outlook probeert berichten te verzenden, maar in Postvak uit is niets terug te vinden. Het vreemde is dat outlook de ene keer 1 bericht verzendt, een andere keer bijv. 3 berichten.
Ik heb al scanpst.exe geprobeerd en ook gecontroleerd op malware, maar dat heeft niet geholpen.
Het probleem is ontstaan nadat ik een mail wilde versturen vanaf een bepaald account. Deze mail werd niet verstuurd. Waarom weet ik niet. Vervolgens heb ik de zelfde mail vanaf een ander emailaccount verzonden.
Sindsdien komt deze melding naar voren.
Het gaat om Outlook 2007.

probeer "automatisch verzenden/ontvangen" ens uit te schakelen bij opties.

Het probleem blijft bestaan. Outlook zegt Bestand ... van ... verzenden om vervolgens met de melding te komen : Taak [naam emailaccount] - Verzenden ... rapporteert fout (0x800CC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Dit terwijl er niets in Postvak uit staat om te verzenden !
Ik heb zelf ook nog gegoogled, maar kom nog niet verder.
Nee ik heb geen McAfee virusscanner, maar ESET. Ik heb hierbij al uitgeschakeld dat verzonden mails gescand moeten worden, maar ook dit helpt niet. En de gehele virusscanner uitschakelen helpt ook niet.

Laatst bewerkt:
het is misschien drastisch, maar herinstalleer outlook eens.

Ik vind het herinstalleren van Outlook iets te drastisch. Zijn er misschien nog andere opties ?

Probeer dit eens (engels!). Vrijwel alle topics op het net verwijzen hiernaar toe

Ron

Ik vind het herinstalleren van Outlook iets te drastisch. Zijn er misschien nog andere opties ?

is maar paar minuten werk ... pst opslagen, office cd erin, outlook verwijderen, herstarten en outlook herinstalleren, pst terug zetten.

Naar aanleiding van de reactie / aanwijzing van Haaren101 servers gecontroleerd en uitgaande server gewijzigd.
Tot nu toe lijkt het probleem hiermee opgelost te zijn.
Eigenlijk was de oplossing heel simpel, maar had ik hierover niet goed nagedacht.

En De Jean ik ben wat huiveriger omdat een aantal emailaccounts er in heb staan en ook heel veel regels om de mails naar bepaalde mappen te laten verplaatsen etc.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en reageren !

Het zelfde probleem heb ik hier maar is niet op te lossen met bovegenoemde reactie's.
Hier krijg ik een andere foutcode n.l.

Bij taak pop.ziggo.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

De instellingen kloppen volgens de ziggo pagina.
Heb outlook al gerepareerd met de office cd.

Wat ik zelf heel erg vreemd vind is dat outlook meldt dat er 1 van 1 berichten wordt verzonden maar er helemaal niets in postvak uit staat :shocked:

Wellicht heeft iemand toch nog een oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Graag een eigen vraag aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan