Outlook problemen met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Ik heb weer eens een vraag, heb gisteren opnieuw Office 2007 moeten installeren in Windows 7 omdat de icoontjes in het startmenu allemaal blank waren geworden, alles ging prima tot het moment dat ik Outlook 2007 opende, toen kreeg ik de vreemde melding "Er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mailprogramm. Maak een koppeling in Standaardprogramma's in het configuratiescherm als er een e-mailprogramma is geinstalleerd" het vreemde van het verhaal is, dat alles gewoon werkte in Outlook, post verzenden, post ophalen, de filters die ik erin had staan etc etc, maar toch steeds die idiote melding, Ik ben naar Standaardprogramma's gegaan, maar kon daar geen Outlook in vinden nog toevoegen aan het menu in Standaardprogramma's

De vraag is hoe krijg ik die melding weer weg, want Outlook 2007 werkt gewoon zoals het moet, alleen die irriterende melding krijg ik het la...rus van.

Het heeft altijd goed gewerkt, tot de herinstallatie, nooit die melding gehad in de afgelopen 2 jaar.

Ga eens naar start, type daar msconfig, ga naar die msconfig, dan het tabblad Opstarten.
Een van die regels doet iets wat je niet wilt. Haal dat vinkje ervoor weg.
Als je niet ziet welke regel het is, dan alle vinkjes weghalen, opnieuw opstarten, vinkjes groepsgewijs terug/weg totdat je de boosdoener te pakken hebt. Het kan wel wat werk zijn. Je kunt ook eerst even een screenshot (Of digitale foto maken) maken van het schermpje wat opent. Dat is makkelijk, want als het niet werkt kun je alles weer terug aanvinken zoals het stond. :D Hoop dat het je lukt. ;)

Ga eens naar start, type daar msconfig, ga naar die msconfig, dan het tabblad Opstarten.
Een van die regels doet iets wat je niet wilt. Haal dat vinkje ervoor weg.
Als je niet ziet welke regel het is, dan alle vinkjes weghalen, opnieuw opstarten, vinkjes groepsgewijs terug/weg totdat je de boosdoener te pakken hebt. Het kan wel wat werk zijn. Je kunt ook eerst even een screenshot (Of digitale foto maken) maken van het schermpje wat opent. Dat is makkelijk, want als het niet werkt kun je alles weer terug aanvinken zoals het stond. :D Hoop dat het je lukt. ;)

Hallo manamana,

Ik heb het hele verhaal geprobeerd, maar geen enkel resultaat, heb zelfs alles wat Windows Live is weggejorist de prullenbak in, ook in het register heb ik met veel moeite de boel kunnen dumpen, door trusted installer aan mij te verwijzen, dat was rigoureus gehak met beveiliging en machtigingen maar heb toch gewonnen en toen alles wat met Windows live te maken had omgebracht en naar de eeuwige bittenbak velden verwezen. :cool: Toen dat achter de rug was heb ik Windows weer gestart en wederom gekeken bij Outlook 2007 die nog steeds die melding gaf waar ik het over had, dus Windows 7 had toch gewonnen van mij. Helaas voor Windows 7 was ik de absolute winnaar aan het eind, want heb gewoon mijn image teruggezet die ik gisteren nieuw had gemaakt :D dus alles is nu weer normaal.

VrGr Athalon1951

Wat mij betreft mag dit topic sluiten.

Laatst bewerkt:
Ha dat is mooi. Goed nagedacht met een backup image. Je moet en/of kunt zelf het bericht sluiten/opgelost te klikken, in je eerste bericht kun je dat doen. Jij ook bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan