Outlook PST gegevens omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin91

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2015
Hi All,

Ik wil de settings van mijn outlook account omzetten.
Mijn account is verhuist naar een nieuwe VM, waardoor mijn gegevensbestanden niet zijn gelinkt.

De gegevensbestanden (.PST's) staan op diverse plaatsen opgeslagen. Is er een setting waardoor ik ze automatisch mee kan nemen naar mijn nieuwe VM outlook?

Als er verduidelijking nodig is, dan hoor ik het wel.
Alvast dank!

Staat die nieuwe VM op dezelfde PC als die waarop nu Outlook draait?
Zo ja, dan kan je een gedeelde map aanduiden waar de .PST bestanden te vinden zijn.
Let op! Je kan de PST's niet aanspreken van beide Outlook installaties tegelijk. Anders krijg je corrupte data of ontoegankelijke data in die PST's.

Het makkelijkst, maar misschien niet geschikt voor jouw geval, is om outlook rechtstreeks een IMAP verbinding te laten maken met de emailserver van je internet provider. Dan kan je vanuit elke outlook installatie verbinding maken zonder met je data in de problemen te komen.
Je hoeft immers niet met PST's te werken, tenzij je mailberichten lokaal wil bewaren (archiveren).

In principe hoef je de .pst bestanden alleen maar opnieuw te koppelen in outlook.

Bij een bestaande installatie kun je eventueel het pad naar het gekoppelde bestand wijzigen in de registry.

Als je maar 1 outlook installatie hebt kan je ook de PST bestanden opzoeken en dan kopiëren of verplaatsen naar de plaats waar je nieuwe outlook zijn PST's geplaatst heeft.
Vervolgens koppel je je oude PST's in outlook.

Na het koppelen van het .PST bestand moeten ook nog de verbindingsinstellingen gedaan worden, zoals mailadres, wachtwoord, in- en uitgaande servers enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan