outlook pst op usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave.vanderveke

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
ik gebruik sinds kort een usb stick voor outlook...
ik heb outlook op pc1 zo gedaan dat hij alles naar een pst op de usb stick zet... en op pc2 ook...
alle emails en verzonden items en agenda items zijn nu goed zichtbaar op beide pc's als de usb stick erin zit...

nu vroeg ik me af wat gebeurt er als outlook gaat archiveren.. gebeurt dit ook op stick of gebeurt dit lokaal?? en hoe kan ik zorgen dat ik door gebruik te maken van usb stick geen problemen ga krijgen in de toekomst???

ook ivm regels... nu heb ik dit op beide pc's moeten doen... maar kan ik niet.. via eventueel in register bepaalde dingen aanpassen dat outlook steeds usb stick gaat gebruiken voor alles zodat ik nooit dubbele bestandne ga krijgen waar verschillend egegevens inzitten??

Als je een goed antwoord wilt op je vragen, zal je toch eerst moeten aangeven welke versie van Outlook je gebruikt, want de diverse 'oplossingen' - als die er al zijn - verschillen per versie.

In ieder geval is het archiveren bedoeld om een reservekopie van je outlookgegevens te hebben. Dat houdt dus verband met het mogelijk verloren gaan van je actuele gegevens. Het is nogal 'vreemd' als je dat op zou slaan op hetzelfde externe medium als je actuele pst-bestand......

outlook 2003 op een wind xp machine...
het pst document staat op een usb stick van 2Gb

ik dacht dat het archiveren de oude mails en agendaitems... in een ander bestand zette zodat je pst niet te groot werd...

dus als ik regelmatig een kopie neem van men pst... dan zit ik ook goed?

want nu laat ik telkens voor het afsluiten wel een sync doen van men usb stick naar pc...

Ja, dat is ook goed (van die backup)
Als je in een zoekmachine pfbackup.exe opgeeft kan je dat programma downloaden en installeren, je krijgt dan in het menu 'Bestand' een extra optie: Reservekopie, waarmee je e.e.a. naar je hand kunt zetten.
Regels hoef je niet tweemaal te maken.
Je kunt via het menu Extra > Regels en waarschuwingen en dan 'Opties' je regels exporteren (naar je stick) en op de andere pc weer importeren.
Wijzigingen en aanvullingen in je accounts kan je niet exporteren (vanaf versie XP) om veiligheidsredenen.

Grts, Valijn

archiveren van email met usb stick

Ha, ik ben toevallig ook vandaag over gestapt op een usb stick voor outlook.
Mijn pst staat daar op, maar ook mijn archief.pst.
Ik heb dit ingesteld bij extra|opties, tabblad overige, knop [geavanceerde opties], locatie archiefbestand.
Ik wil gewoon altijd al mijn e-mail bij me hebben, ik wissel tussen drie pc's met die stick.

Ik heb trouwens ook al veel emails uit mijn outlook naar een directory verplaatst. Dan zijn ze ook gewoon te openen (msg bestand). En mijn Worddocumenten enzo staan ook op die stick.
Backuppen gaat dus heel gemakkelijk: namelijk alles dat op de stick staat. Ik backup regelmatig op alle drie de computers door gewoon op die harde schijf een kopie van de usb sleutel op te slaan. Dat zit dus wel safe!

Hoi,

Nee, ik bedoelde archiefbestand.
Als je op 'bladeren' klikt kan je zelf de lokatie en de naam van het bestand kiezen (zie bijlage).

Ik zou het trouwens 'anders' doen. Sterker nog: ik doe het anders.

Ik heb op m'n usb-stick een z.g. 'werkmap' aangemaakt, waarnaar ik OUTLOOK.PST heb gekopieerd.
Als ik van huis ga is het 'laatste' wat ik doe, USB-stick erin, naar de werkmap gaan en alles synchroniseren.
Hetzelfde doe ik als ik op mijn 'werkplek' (dat zijn er zelfs meerdere) ben, zodat de meest recente versie van outlook.pst (dus dan op mijn stick) weer naar de in outlook opgegeven lokatie aldaar wordt ge-updated (deze moet trouwens wél identiek zijn op beide (of meerdere) apparaten, bijvoorbeeld d:\data\outlook\outlook.pst). Ga ik weer weg, dan doe ik steeds hetzelfde.
De belangrijkste discipline is dus: altijd als ik 'ergens' kom en met outlook werk, éérst de stick erin en de werkmap synchroniseren, idem voordat ik wegga.
In de praktijk maakt het niet zoveel uit, want je moet toch steeds zorgen dat de usb-stick is geplaatst voordat je met outlook kunt werken. En in jou geval ben je steeds verplicht erom te denken dat je 'archiveert'

Naast het pst-bestand synchroniseer ik ook een documentenmap 'actueel', waarin mijn op dat moment meest recente en 'in gebruik' zijnde bestanden (o.a. 'help'-bestanden voor systeembeheer en troubleshooting) steeds worden bijgewerkt in de werkmap op de stick.

... écht handig hoor en je hoeft je nooit druk te maken over een reservekopie!

Bijlagen

• Arciefmap.JPG
    Arciefmap.JPG
    30,1 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
outlook op de usb stick

Ha,
weet je bij mij is het archiefbestand helemaal niet zo belangrijk (maar hij staat wel op de usb stick). Dus Dave, waarom wil jij hem vinden?
Behalve mijn outlook.pst staan AL mijn worddocumenten enzo op die USB stick. Ik heb ze dus altijd bij me.
En oude emails sleep ik ook naar de directory (op de usb stick, bij de worddocumenten), dus dat is vooral mijn archief.
Jou plan van de werkmap is ook handig en je hebt inderdaad op al je werkplekken een backup (van de vorige keer dat je daar gewerkt hebt). Alleen dat je een selectie maakt van je documenten lijkt me niet handig. En ik heb erg slechte ervaring met de synchronisatiefunctie van de werkmappen..

plaats archiveerbestand outlook2000

ik kan volgen tot geavanceerde opties...
daar zie ik niets over locatie archiefmap

dan krijg je van mij nog even een schermafdruk van outlook2000 voor de plaats van archief.pst

Bijlagen

• Outlook2000ArchiveerLokatie.png
    Outlook2000ArchiveerLokatie.png
    67,6 KB · Weergaven: 72
Sorry leuklex maar ik weet echt niet waar je nou helemaal mee bezig bent.
Dave heeft aangegeven dat hij Outlook2003 - en dus niet 2000 - gebruikt en ik heb hem voor die versie opgegeven waar zijn archiefmaplokatie te achterhalen en aan te passen is.
Desondanks kom jij met een soort 'ongepaste herhaling' door hetzelfde te doen voor versie 2000, die hij niet gebruikt.

Dat jij slechte ervaringen hebt met het synchroniseren van werkmappen heeft naar mijn ervaring domweg te maken met te weinig discipline.
Ik voer bij een aantal kleine bedrijven al jaren het beheer uit, waarbij in een aantal situaties gewerkt wordt met de combi pc / notebook.
Het synchroniseren verloopt hier prima en zonder enig probleem.

Sorry leuklex maar ik weet echt niet waar je nou helemaal mee bezig bent.
Dave heeft aangegeven dat hij Outlook2003 - en dus niet 2000 - gebruikt
sorry, inderdaad ik zie het, die melding van Dave over zijn outlookversie had ik effe gemist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan