Outlook.pst

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvanEijk

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Wie kan mij vertellen hoe ik het PST bestand kan verkleinen. Dit bestand is nu 10 MB groot en groeit alleen maar. Het verwijderen van mail, taken, en contactpersonen verkleint het bestand niet. Het is dus niet de bedoeling het PST bestand weg te gooien, zodat er een nieuwe wordt aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Je kunt de file gewoon weggooien.
Als je daarna opnieuw Outlook start zal hij een nieuwe aanmaken.
Succes

Maar het bestandje is dan zeker wel kleiner! ;)
En je outlook zal ook een stuk sneller openen..

Verder kan ik je ook niet 1, 2, 3, helpen..

Volgens mij wordt het alleen kleiner na een Auto Archive van Outlook, die elke 14 dagen wordt gedaan. Zie ook de Opties van Outlook.

PST bestand

Geplaatst door caveman
Volgens mij wordt het alleen kleiner na een Auto Archive van Outlook, die elke 14 dagen wordt gedaan. Zie ook de Opties van Outlook.

Inderdaad wordt het PST bestand aangepast, ik heb autoarchiveren op 1 dag gezet om dit te proberen.
Het bestand is echter nog steeds 9 MB groot en dat voor slechts een 40 tal contactpersonen?

Bedankt.

Het pst bestand bevat alles, ook je mails en agenda bijvoorbeeld. Het grootste deel zal door je mails in beslag worden genomen.

Als je bijvoorbeeld alles opnieuw installeerd hoef je alleen dit pst bestand te bewaren en terug te zetten, je krijgt dan al je contacten, mails en afspraken terug.

Wanneer je in het extra menu en dan bij services kijkt zie je daar Persoonlijke mappen staan.
Selecteer deze Persoonlijke mappen door er dubbel op te klikken en klik op de knop 'comprimeren'.
Dit kan lang duren, als jouw pst file 10 mb is en er staan geen mailtjes in dan zit er 10 mb lege ruimte in, deze ruimte onstaat als je items weggooid, de items gooi je weg maar de ruimte blijft totdat je comprimeert.

Sucses ermee..

Maar even voor de duidelijkheid, je wilt het pst bestand verkleinen om een reden, toch? Op zich is 10 MB natuurlijk helemaal niets met de schijven van tegenwoordig, maar ik kan me voorstellen dat je het ergens anders om doet. Geef de echte reden eens, en wellicht is er dan een andere oplossing te bedenken dan mailtjes weggooien.

vergeet niet je map Verwijderde Items leeg te maken. Anders verwijder je wel je mailtjes uit je postvak in, maar verplaats je ze eigenlijk naar de map verwijderde items..

NB 10 mb is nix!

mijn pst is hier geloof ik 300 mb groot...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan