Outlook.pst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sweety187

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
8
Goedemorgen,

Een aantal dagen geleden heb ik iets van mijn computer verwijderd.
Gister probeerde ik mijn oulook op te starten maar nu krijg ik de melding dat de toegang geweigerd word tot oulook.pst omdat ik de bevoegdheden daar niet toe heb.
Ik ben beheerder van deze computer, kan iemand mij hiermee helpen, er staan namelijk dingen in opgeslagen die ik tzt echt nog nodig heb...

Dank!

Gr.,
 
Klinkt alsof outlook ingesteld staat op een verkeerde gebruiker.... Heb je de accountinstellingen van outlook al na gekeken?
 
Hoi,

Wat heb je verwijderd .... en welke versie van MsOffice?
 
Dat is dus het probleem, ik denk dat ik iets heb verwijderd wat ik niet had mogen verwijderen. waarvan ik weet dat ik het heb verwijderd waren cookies en dat soort dingen..
Ik heb office 2003

GR.,
 
Hoi,

Mogelijk helpt het volgende, waarbij belangrijk is te proberen je oorspronkelijke gegevens niet kwijt te raken.
Volg de stappen hieronder dus.

Zorg dat Outlook afgesloten is!
Zoek het bestand Outlook.pst dat je gebruikte voordat het mis ging.
Als er aan de 'standaard' instellingen niets is gewijzigd staat dit hier:
C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

Geef het bestand Outlook.pst een andere naar (bijv. bkp.pst)

Start nu Outlook weer.
Je krijgt de melding dat het bestand Outlook.pst niet gevonden kan worden; terecht want je hebt zojuist de naam veranderd.
Klik op OK
Je komt in het venster: Bestand met persoonlijke mappen maken/openen
Klik op 'Openen'
Je komt in het venster 'Persoonlijke mappen maken'
Klik weer op OK
Er wordt nu een nieuw bestand Outlook.pst aangemaakt

Nu:

Kies menu: Bestand > Importeren en exporteren...
Je komt in het venster 'Gegevens uit een ander programma of bestand importeren
Klik op Volgende
Klik op 'Bestand met persoonlijke mappen (.pst)
Klik op Volgende
Klik op de knop 'Bladeren'
Klik nu op de door jou gewijzigde naam van het pst-bestand (in dit voorbeeld bkp.pst)
Klik op Volgende
Als het goed is staat '..Persoonlijke mappen' gemarkeerd, zoniet klik hier alsnog op
Zorg dat er een vinkje staat bij 'Inclusief submappen'
Klik op 'Voltooien'

Als het goed is, worden de gegevens weer in de nieuwe Outlook.pst geïmporteerd.
 
Hoi,

Ik dacht dat het me ging lukken, maar hij kan mijn bestand (wat ik bkp.pst heb genoemd) niet openen omdat ik geen bevoegdheden heb tot deze map... Mijn outlook opent nu wel weer maar kan ook niets verzenden of ontvangen omdat ik daar ook niet toe bevoegd ben...

wat nu?
 
Laatst bewerkt:
is het bestand alleen lezen?

heb je het bestand geprobeert te hernoemen, en dan te openen?

heb je de rechten van het bestand bekeken?

Heb je misschien je account verwijderd en opnieuw aangemaakt?
 
.... ja, dit was mijn mogelijke oplossing.

Het zit hem kennelijk niet in MsOffice of Outlook.
Onduidelijk blijft wat je nu precies hebt verwijderd.
Alleen het verwijderen van cookies kan dit probleem niet veroorzaken; je moet dus iets anders hebben verwijderd.
Moeilijk om dat uit te pluizen op afstand.

Ik hoop voor je dat er een ander is die je hier verder mee kan helpen.
 
Allereerst wil ik jullie beiden bedanken voor je hulp.
Ik kan er weer in en heb de mail die ik moest bewaren terug.

Probleem 2.....
Ik kan niet verzenden/ontvangen en mijn adresboek openen omdat ik volgens outlook niet de juiste machtigingen heb...
 
Ik heb hetzelfde probleem

Hi, is je probleem inmiddels opgelost met die machtiging, ik krijg nl. dezelfde melding, kun je mij adviseren?
Dank bij voorbaat.
 
Hoi,

Nee sorry, ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Volgens de IT afdeling op mijn werk zal ik toch echt alles opnieuw moeten installeren, dus ik denk dat jij dat ook moet doen...

Als je je gegevens die er nu instaan wil bewaren moet je je outlook.pst bestand naar een andere map kopieren en nadat je alles weer geinstalleerd hebt kan je dit bestand weer importen.

succes!
 
Bij mij is het gelukt

Hi,
Het is bij mij gelukt doordat de bestanden als alleen lezen waren aangevinkt (heb ik gedaan om een eerder probleem op te lossen).
Nu heb ik bij alle bestanden weer het vinkje weggehaals bij aleen lezen, probeer dat ook nog eens. Ik hoop voor je dat het lukt en bedankt voor je snelle reactie zeg.
Groeten,
Rob
 
Dat was bij mijn eerste probleem ook het geval (dat ik helemaal mijn outlook niet meer in kon). toen stond mijn outlook.pst op alleen lezen.

Zou jij mij misschien willen laten weten welke bestanden het nog meer waren bij jou? misschien is dat bij mij ook het probleem...

Gr.,
Rachel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan