outlook / publisher probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

mijn ouders hebben een nieuwsbrief in office 2007 publisher gemaakt en willen deze versturen.
nou is alleen het probleem dat het meerdere keren naar dezelfde personen word gestuurd.

heeft iemand daar een oplossing voor?
of kent iemand een GRATIS programma waarmee publisher nieuwsbrieven kunnen worden gestuurd?

alvast bedankt
Luck Hermsen

Als ik puur naar de werking van Publisher en Outlook kijk, dan zijn dat twee Office applicaties die geheel onafhankelijk van elkaar werken en dús niets met elkaar van doen hebben in de zin dat de één de andere zou beïnvloeden. Het feit dat meerdere geadresseerden dezelfde brief meerdere malen ontvangen, kan m.i. aan weinig anders liggen dan het meerdere malen voorkomen van het adres van die mensen in de verzendbalk van Outlook, dan wel wanneer verzendgroepen zijn aangemaakt, deze mensen in meer dan één groep voorkomen.

Dat is dus denk ik ook het probleem.
Maar aangezien mn ouders een hotel hebben en dus ca. 10,000 email adressen is het niet echt handig om die er handmatig uit te zoeken.
En de knop duplcaties zoeken kan niet aangeklikt worden.

Heb je een idee hoe ik de dubbele eruit kan halen?

Mvg luck

Het adresboek vermeldt alle contacten op alfabetische volgorde dus handmatig moet te doen zijn, ténzij er meerdere mailgroepen zijn gebruikt, dan wordt het ietsje lastiger. Wellicht is het exporteren van de contacten en vervolgens deze importeren in Excel een idee? Eenmaal geimporteerd in Excel kunnen de regels simpelweg gesorteerd en vervolgens vergeleken worden.
Daarnaast, de mensen die 'm meerdere malen hebben gehad, hebben dat (kennelijk?) aangegeven, anders zouden je ouders niet weten dat sommigen 'm meerdere keren hebben gekregen. Handmatig dus even DIE 'klagers' bekijken in het adresboek cq. de diverse mailgroepen, elimineert gelijk al het aantal dat 'm in de toekomst dubbel gaat krijgen.

Laatst bewerkt:
Of access, daar kun je dubbele records vrij simpel laten verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan