Outlook reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viesse

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2006
Gebruik: Windows 7 - Microsoft Office 2007
Mijn Oulook weigert recentelijk om berichten te openen. Zodra ik op een bericht klik, wordt het totale scherm een soort van doorzichtig en bovenin verschijnt de melding "Microsoft Outlook reageert niet."
Op de site van Microsoft worden aanwijzingen gegeven die het probleem zouden moeten oplossen (Extra-Internetopies-Geavanceerd-Opnieuw instellen-Programma's- Programma's instellen) maar aan het laatste kom ik al niet meer toe.
Wel is het resultaat dat ik een geheel nieuw Internetscherm krijg, waarop bijv. mijn Google zoekbalk is verdwenen. Dat alles in Explorer 9.
Kasn ik nog terig naar 8 en zo ja hoe?
Maar vooral: hoe los ik het Outlook probeelm op???
Dank voor de goede tip.

Beste Manamana.
In veilige modus opgestart; het werkt dan normaal.
Maar de link werkt niet; blijkbaar niet compleet (misschien vanwege de ... na ou?).
Dus maar steeds in veilige madus opstarten???

Dank. Ik heb de link van je gevolgd en de aanwijzingen van Microsoft uitgevoerd. Het lijkt te werken. Jammer is echter dat ik op de startpagina van Internet nu bovenaan een vervelende advertentie krijg van Sanomamedia. Nu dat maar weer eens zien op te lossen!

Oh dat is mooi zover. Welke startpagina heb je dan. De meeste werken met reclame rotzooi. Ik weet niet of dit op te lossen is. Ik denk dat dit te maken heeft met cookies.

Nee, mijn startpagina is www.nu.nl. Maar daar staat die rommel ook op. Ik probeerde Simpleadblock en die laat zich installeren, maar verder kom ik niet (activeren bijv.). Opnieuw dank voor al je moeite!

Ja, deed ik. Ook Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten. Maar helaas ...
Goed, je hebt je best gedaan, waarvoor mijn hartelijke dank. We moeten nu maar eens stoppen, want ik wil niet overvragen.
Vriendelijke groet,
Viesse.

Hallo Viesse
Scan je computer eens met Mbam Malwarebytes om die vervelende advertentie software van je computer te verwijderen. Misschien best ook je startpagina veranderen.

We moeten nu maar eens stoppen, want ik wil niet overvragen.

Ik denk dat we hier zijn om elkaar te helpen, dus vraag maar hoor als je nog met vragen zit.

Controleer ook eens of je over de recentste Java beschikt.
http://www.java.com/nl/download/installed.jsp

Het is via deze lekken dat de rotzooi op je computer komt.

Laatst bewerkt:
Dag Seniorke.
Dank. Ik heb het Malwareprogramma geinstalleerd; het vond er 1 en die is verwijderd. Toen Java geprobeerd te installeren. Het zegt op een gegeven moment dat de installatie voltooid is, maar ik merk er niets van. Bijv. ook niet een icoontje op het Bureaublad, waar ik wel toestemming voor had gegeven. Dus probeerde ik het opnieuw te installeren, maar dat ging niet. Het programma stond al op de pc. Toen met Revo Uninstaller alles van Java verwijderd en opnieuw willen installeren. Mispoes dus ...
Ik word er wel een beetje treurig van; de advertenties verdwijnen ook niet.

Kortom, het is een rotzooi. Ik ga een nieuwe PC kopen. Na 5 jaar zeer intensief gebruik mag dat wel. Stimuleer ik ook de economie nog een beetje.
Seniorke, gedankt, ook voor je bericht.

:eek:Dan wordt je heel blij met een nieuwe computer. Groet en succes. :thumb:

Van vele kanten advisen gekregen, waarvoor dank.
De oplossing bleek echter ergens anders te liggen: mijn vak Verwijderde items bleek overvol te zijn. Die heb ik leeggemaakt en ziedaar: Outlook werkt weer zoals het hoort.
Doe er je voordeel mee!
Viesse.

Oke en good luck met al het nieuwe. Bedankt voor de terug koppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan