Mocht dit geen oplossing zijn, dan kan het probleem ook veroorzaakt worden door invoegtoepassingen die in outlook geladen worden.
Deze invoegtoepassingen kunnen verwijderd worden, voor meer info->
http://www.pcserviceschimmert.nl/index.php/office/40-office-2007-2010/76-office-2007-remove-addins-
Buiten het feit of het wel of niet een oplossing is, vind ik het risico voller iemand in het register van Windows te laten "rommelen" zonder;
1. te weten of iemand ervaring hiermee heeft.
2. bij de geboden oplossing niet staat , hoe een back-up te maken van het register en hoe deze in geval van problemen terug te zetten
3. te vermelden dat het grote gevolgen kan hebben, bij het verkeerd gebruik van het register. (Er worden niet alleen Add-ins verwijderd met die register sleutel)
4. eerst een alternatief aan te bieden om de invoeg-toepassingen via een andere weg te verwijderen, die minder risico vol is. (outlook/extra/vertrouwenscentrum/invoegtoepassingen/exchange clientextensies(balk onderin scherm)/start/vinkje verwijderen)
@peter2275
Mogelijk helpt het om alleen je Outlook profiel op te schonen met het volgende commando;
Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk
Outlook.exe /cleanprofile (Enter). Outlook zal opstarten en mogelijk vragen met welk profiel deze moet starten.
Hoe groot is je mailbox en met name het PST bestand van je mailbox? Kijk even op de volgende link met uitleg waar je het bestand kan vinden en uitleg verborgen mappen weergeven;
http://www.backupbuzz.nl/2005/08/maak-een-backup-van-uw-outlook-pst.html
(C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook)
Indien de PST niet groter dan 2Gb is , kun je deze nog laten controleren met Scanpst.exe, welke je op de volgende locatie vindt;
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\scanpst.exe
Meer uitleg scanpst.exe;
http://office.microsoft.com/nl-nl/o...tanden-scannen-en-herstellen-HA010075831.aspx