Outlook start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbronzwaer

Verenigingslid
Lid geworden
9 jul 2006
Outlook 2010 start niet op en geeft alleen maar de melding dat de server niet beschikbaar is.
Het opnieuw installeren van Office 2010 heeft geen resultaat. De foutmelding blijft hardnekkig verschijnen.
Mijn pc heeft als besturingssteem Windows 7 ultimate.

Kent iemand misschien dit probleem en de mogelijke oplossing ?

alvast bedankt

Als dat moet worden ingesteld in Outlook dan weet ik het niet. Immers Outlook start niet op. In het gele welkomsschermpje verschijnt de melding en verder kom ik niet.

groet,
Jan

Zal wel zijn dat je (al) een Outlookprofiel hebt met een servernaam (of type mail-account) erin die niet klopt.

Zoek op de hele C: schijf naar mlcfg*.cpl
Zodra gevonden, erop dubbelklikken.
Ga naar (Outlook) Profielen en verwijder het profiel dat er nu staat.
Maak daarna een nieuw Outlook profiel met de juiste instellingen erin.

Tijs.

Het kan nog simpeler, via je configuratiescherm ga je naar email, en daar kun je de accounts bewerken.

Het kan nog simpeler, via je configuratiescherm ga je naar email, en daar kun je de accounts bewerken.

@Aphysemi0n: Dat is leuk bedacht, maar standaard wordt die optie ("Mail" of "e-Mail" geheten) niet getoond... Daarvoor moet eerst het configuratiescherm op weergave "Lijst" worden gezet. Vandaar mijn tip.

Tijs.

@dnties:
Dat is idd waar, ik heb dat standaard al zo staan, hartstikke mooi die icoontjes, toeters en bellen, maar ik kan er maar niet aan wennen :D

outlook kan weer benaderd worden ....dank aan Tijs' oplossing !!!

outlook kan weer benaderd worden ....dank aan Tijs' oplossing !!!
Ik heb de raad van Tijs opgevolgd en kan weer in mijn Outlook !
Alle profielen ( te vroeg ) weggegooid alleen Gmail-account laten staan want dat configureerd zichzelf.....
Hartstikke bedankt kerels !
JBronzwaer en Geert

Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Zie bijlage.

PS: Je kunt ook de status op opgelost zetten rechtsonder in je allereerste posting van deze discussiedraad.

Tijs.

helpmij_opgelost.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan