Outlook van tegenwoordig (Online)

• Onderwerp starter Onderwerp starter sph
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sph

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
De vraag hoort niet hier, maar kan de goede rubriek niet vinden.

Ik deed al jaren al mijn privé bank, verzekering, belasting, werk en overige zaken via Hotmail.
Dit werkte perfect.
Nu is het al een tijdje Outlook en sinds gisteren is er heel wat verandert.
Het ziet er allemaal anders en amateuristischer uit (gemaakt in Excel??).
Het is log en traag en selecteren van mails is een ramp.

Waarom hebben ze deze keuze gemaakt en hoe krijg ik mijn oude vertrouwde hotmail/outlook weer terug?

Ik mag niets verwachten van iets dat gratis is, maar Microsoft heeft mij het gevoel gegeven deze service zou blijven werken zoals het moet.
We gebruiken immers bijna allemaal het dure office en windows pakket.

Heel eerlijk? Ik snap geen bal van je vraag........

Je deed bankzaken, verzekeringen etc. via de Hotmail? Ik snap even niet welke 'rol' de Hotmail in dat soort processen speelde?

Windows Live mail ondersteunt sinds vandaag een aantal accounts niet meer, maar welke relatie er is met Outlook, ontgaat mij. Microsoft Office Outlook ondersteunt alles wat los en vast zit, van @Hotmail accounts, naar @live accounts en @msn accounts en zal dit ook blijven ondersteunen.

Verder schrijf je dat je het Office pakket gebruikt. Ik neem aan dat je daarmee ook Outlook bedoelt. Wat is nu precies de vraag / je probleem?

Laatst bewerkt:
De outlook (online) op www.hotmail.nl is sinds afgelopen week zo erg verandert dat alles traag en log is.
Daardoor heb ik veel hinder bij het doen van alledaagse belangrijke zaken zoals verzkerings-, bank-, hypotheek- en kinderopvangzaken etc.
Hiermee probeer ik aan te geven hoe onmisbaar hotmail/outlook voor mij is.
Overstappen naar een ander programma omdat hotmail/outlook de boel zo verslechtert is in mijn ogen de omgekeerde wereld.

Wat is hotmail / outlook? Die combinatie ken ik niet.

Outlook online is niet veranderd, outlook.com is outlook.com.

Laatst bewerkt:
Vandaar dat je ook geen bal van mijn vraag snapt.

Hotmail is overgegaan in outlook. Outlook is en hotmail was een online mail (programma/site/server oid?)

Outlook is dit nog steeds maar 10 x zo log en traag.

Nou beginnen we elkaar te begrijpen denk ik. Jij haalt een paar zaken door elkaar. Zo schreef je in je eerste bericht :

"We gebruiken immers bijna allemaal het dure office en windows pakket".

Het 'betaalde' (en in jouwe ogen dure) Office Outlook, heeft geen enkele relatie tot / met het 100% gratis outlook.com.

Als je Office Outlook nog niet hebt, kan ik je alleen maar adviseren dit aan te schaffen. ( klik ) Vele malen flexibeler dan het gratis outlook.com en daarnaast 'slikt' het ALLE mailaccounts, of het nu een @hotmail accountje betreft of een @msn, of een @live accountje betreft.

"Duur" is een relatief en subjectief woord. Als je Office Outlook 5 jaar gebruikt, dan zijn de kosten € 2,-- per maand. Dat vind ik niet duur.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik outlook.com, of hotmail.com zo je wilt ook en heb in geen maanden een verandering gezien. Ook is de performance normaal te noemen. Daarnaast is het gewoon een email programma/website zoals er wel meer zijn. Dus ik heb eigenlijk geen idee wat je bedoelt met verzekerings-, bank-, hypotheek- en kinderopvangzaken etc. met betrekking tot een email account.
Of heb je het puur over email uitwisseling m.b.t. dat soort zaken?

Laatst bewerkt:
De accounts worden random geupdate.
Terug naar de oude stijl kan niet meer.

Ik bedoel alle communicatie met bank hypotheek belastingdienst verzekering kinderdagverblijf.
Dit gaat nu allemaal heel traag en moeizaam.

Laatst bewerkt:
Het is op zich wel logisch dat het gratisch outlook.com minder functionaliteiten biedt dan Office Outlook (2016) wat €120,-- kost, anders zou Microsoft geen pakketje Office Outlook meer verkopen. Ik kan je dit progje alleen maar aanbevelen, het werkt snel en probleemloos en synchoniseert alles wat los en vastzit.

De vraag is dus of iemand weet hoe ik mijn oude snelle mail weer terug kan krijgen.

Zoals ik al zei heb ik geen enkel probleem met outlook.com, maar kijk eens naar een lokale client zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird.

Alle outlook.com adressen worden gefaseerd omgezet. Ook die van jou. Dit omzetten is in 2015 al gebeurd bij een oud emailadres van mij.

Dat Outlook.com traag is ligt niet aan Oulook.com maar aan andere 'omstandigheden'. Jouw browsercache is hartstikke 'zwaar'?

Kwartje valt niet zo te lezen.

Outlook.com van mijn vrouw gaat snel zoals het hoort, outlook.com van mezelf gaat traag.
Beide op dezelfde pc.

Nogmaals; mijn outlook.com is door microsoft geupdate naar een nieuwere tragere variant.

Maar ik ga er gezien de reakties hier niet van uit dat er iemand is die mij kan vertellen hoe ik mijn oude outlook.com weer terugkrijg.

Maar never mind.

Outlook.com is een website. Er is dus niet een outlook.com van je vrouw en een outlook.com van jou. Daar zal het begrip hier ergens op mank lopen.

Als ik op outlook.com mijn mailadres + wachtwoord invul krijg ik een ander type outlook dan vorige week.
Mijn vrouw daarentegen heeft nog wel haar oude type outlook. Website of niet, als het beestje maar een naam heeft.
Voorbij de login heeft Microsoft besloten dat bepaalde gebruikers met een update van Outlook moeten werken.

Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat de website hetzelfde is. Of het nu je vrouw is of jezelf die naar hotmail.com of outlook.com gaat. Ik kom hier terecht. Is dat bij jou en je vrouw hetzelfde?

outlook.JPG

En na het inloggen dit:
outlook.JPG

Laatst bewerkt:
Nee dat zeg ik dus al een paar keer dat is verandert.
Nognognogmaals heb ik een update gehad en dat had ik vorig jaar al op een ander mailadres.
Mijn vrouw heeft nog de conventionele standaard gebruikelijke outlook zoals jij op de foto hebt staan die ik graag terug wil.

Als er een update is van een website geldt dat voor iedereen die er naar toe gaat. Laat dan eens zien naar welke website je gaat en hoe die eruit ziet na het inloggen, dus met schermafdrukjes zoals ik dat deed. Ennuh... ik probeer alleen maar het probleem duidelijk te krijgen...

Ik weet het maar leg heel duidelijk uit dat het de online outlook betreft. Dit staat ook in de titel.

Ik
Naamloos.png

Vrouw
2.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan