Outlook Vandaag aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanshcjmeyer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Hoi,

Ik gebruik Outlook om meerdere email adressen te beheren. Tevens gebruik ik Outlook vandaag om snel inzicht te hebben in afspraken en openstaande taken. Maar...

Ik heb een screen shot gemaakt van het gedeelte waar vermeld staat in welke inbox er ongelezen email is. Helaas kan ik niet zien welke mailbox het betreft. Ik heb al bij "Outlook Vandaag aanpassen..." gekeken of daar iets kan aanpassen. Daar kan ik niks vinden. Weet iemand een manier om de naam van emailbox achter "Postvak IN" te krijgen?

Knipsel.PNG

Maak per account een nieuwe map aan onder dat account en geef deze de naam van het account. Met Regels en waarschuwingen kan je dan regels aanmaken dat een bericht voor een bepaald account moet worden verplaatst naar die map. In Outlook vandaag geef je dan per account aan dat die map moet worden getoond.

Laatst bewerkt:
Supersnelle reactie!!!

Dank je voor de waanzinnig snelle reactie.

Ik werk uitsluitend met Imap email accounts. Ik heb niet het idee dat ik daarmee met mappen en regels kan werken, zonder op de mail server van alles te verknoeien. Of kan dat lokaal op mijn PC?

Regels werken alleen op de lokale client, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast is het puur een idee, dus of het echt zo in te stellen is weet ik niet. Ik probeer het ook eens in m'n eigen Outlook client.

Edit:
Bij mij werkt het goed. Ik heb het ingesteld voor de drie accounts die ik gebruik.
Per account heb ik de regel ingesteld dat berichten voor dat account, vanaf vandaag, tot en met een datum in 2099 moeten worden verplaatst naar de nieuw aangemaakte map. Vervolgens heb ik in Outlook vandaag per account aangegeven welke map er moet worden getoond, zijnde dus die nieuwe map.

Edit2:
Daarnaast kan je per account in de account instellingen aangeven in welke map nieuwe berichten moeten worden geplaatst.
Dat is dus nog eenvoudiger dan het aanmaken van een regel.

Laatst bewerkt:
Je 2e toevoeginmg lijkt mij de meest praktische. Ik heb afgelopen uur zitten Googlen (zowel Engels als Nedrlands) naar hoe je per account in de account instellingen kan aangeven in welke map nieuwe berichten moeten worden geplaatst. Ik kan helaas nergens iets vinden. Kun je een link geven waar iets kan vinden over dat soort instellingen?

Dat zal ik morgen doen als ik weer thuis ben. Tenzij iemand anders dat dan al heeft gedaan uiteraard :)

Ik zou verwachten dat als je enkele Zoekmappen aanmaakt met de juiste geadresseerde zoekcriteria erin die kijkt in Postvak IN je de mails in je Postvak IN alsnog kunt laten weergeven per mailbox (in de bijbehorende Zoekmap), waarbij de mails zelf toch in Postvak IN (blijven) binnenkomen.

Tijs.

Ik zou verwachten dat als je enkele Zoekmappen aanmaakt met de juiste geadresseerde zoekcriteria erin die kijkt in Postvak IN je de mails in je Postvak IN alsnog kunt laten weergeven per mailbox (in de bijbehorende Zoekmap), waarbij de mails zelf toch in Postvak IN (blijven) binnenkomen.

Tijs.

In die richting heb enige tijd geleden ook al eens gezocht. (zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...or-quot-Zoekmappen-quot?p=5364065#post5364065). Ook daar kwam ik met mijn IMAP accounts niet verder mee... Maar misschien heb jij daar een oplossing voor?

Hans

Ga naar de account instellingen, selecteer een account en klik dan op de knop waar de pijl naar wijst. Ik weet niet of dat bij IMAP ook zo werkt.
Clipboard01.jpg

Toch nog even over zoekmappen (mogelijk kan/werkt dit niet...)
Ctrl-Shift-P
Kiezen voor (helemaal onderaan): Een aangepaste zoekmap maken
Op OK klikken. Er wordt gevraagd om een zoekmap-naam én criteria. Maak de naam van de zoekmap: Mail aan e-mailadres1 en maak de Criteria zo dat je bij Verzonden aan: e-mailadres1 invult.
Maak zo meerdere zoekmappen, dus ook voor e-mailadres2, e-mailadres3 etc. Natuurlijk e-mailadres1 en e-mailadres2 en e-mailadres3 vervangen door het werkelijke e-mail adres.

Mocht je dit al zo geprobeerd hebben en het werkt/kan niet, dan heb ik geen tips meer.

Tijs.

Toch nog even over zoekmappen (mogelijk kan/werkt dit niet...)
Ctrl-Shift-P
Kiezen voor (helemaal onderaan): Een aangepaste zoekmap maken
Op OK klikken. Er wordt gevraagd om een zoekmap-naam én criteria. Maak de naam van de zoekmap: Mail aan e-mailadres1 en maak de Criteria zo dat je bij Verzonden aan: e-mailadres1 invult.
Maak zo meerdere zoekmappen, dus ook voor e-mailadres2, e-mailadres3 etc. Natuurlijk e-mailadres1 en e-mailadres2 en e-mailadres3 vervangen door het werkelijke e-mail adres.

Mocht je dit al zo geprobeerd hebben en het werkt/kan niet, dan heb ik geen tips meer.

Tijs.

Bedankt voor de nadere uitleg. Op zich werken dergelijke zoekopdrachten prima. Ik kan dergelijke zoekmappen echter niet zichtbaar maken rechts bovenin in "Outlook Vandaag". Ik kan daar alleen 'echte' (IMAP) mappen laten zien.

Voorlopig blijf ik maar heen weer schakelen tussen het "Outlook Vandaag" scherm een zelf gebouwde "unified inbox" macro (zie onderstaande code), die ik via een knop kan oproepen. Als ik op "Outlook Vandaag" bij 1 of meerdere "Postvak In" regels iets anders dan een 0 zie staan, klik op de unified inbox knop en krijg alle inkomende emails van alle accounts te zien. Ik heb in Outlook de kolom 'e-mail account" toegevoegd, zodat ik kan zien op welk account welke email binnenkomt. Verder heb nog een paar soortgelijke macro's (met bijbehorende knoppen, zie afbeelding) gemaakt voor alle ongelezen emails, alle concepten, etc.

Knipsel.PNG

Code:
Sub UnifiedInbox()
Dim myOlApp As New Outlook.Application
txtSearch = "padnaarmap:(Postvak IN)"
myOlApp.ActiveExplorer.Search txtSearch, olSearchScopeAllFolders
Set myOlApp = Nothing
End Sub

Nogmaals bedankt voor je tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten