outlook vandaag doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobvanree

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Ik heb onlangs Ms Office XP professional met Frontpage geinstalleerd. Als ik echter op outlook vandaag klik krijg ik de volgende foutmelding:
Kan de map niet weergeven. Microsoft Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie. Kan het item niet openen. Probeer het opnieuw.
En als ik klik op persoonlijke mappen:
Kan de map niet weergeven. Microsoft Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie.
Wie kan mij helpen?

Wat je in ieder geval moet doen is je Outlook Profiel nakijken. Doe dat (in Outlook) via:
Extra -> Services

Klik op Eigenschappen van de items die je aantreft aldaar, dan weet je direct of daar misschien mappen staan aangegeven waar je
- of geen toegang hebt
- of helemaal vol zijn (schijf)
- ergens staan waar je op dat moment geen toegang toe hebt (netwerkschijf)

Eventueel voeg je weer Persoonlijke mappen toe, en laat je die verwijzen naar plekken waar je wél bijkunt. Verwijder dan de Persoonlijke mappen die níet toegankelijk zijn.

Dat wat betreft je persoonlijke mappen. Wat betreft Outlook Vandaag: Klik er rechts op, en kies Eigenschappen. Kijk of daar wel de juiste Persoonlijke mappen-bestand wordt aangegeven. Pas het aan naar wat je hierboven gedaan hebt m.b.t. de correcte Persoonlijke map. Doe dit met het knopje Geavanceerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ha Tijs, bedankt voor je reactie maar bij extra staat ij mij geen services. Alleen services op het web en dan kom ik op de Ms site. En op outlook vandaag klikken met de rechtermuis lukt ook niet; dan krijg ik de foutmelding: kan de set mappen niet openen. heb je nog een suggestie?

Andere manier om bij je profiel te komen is als volgt: Open Configuratiescherm. Zet aan: Klassieke weergave in de linkerkant als je nog de traditionele XP weergave gebruikt.

Klik dan op Post of E-Mail (wat maar beschikbaar is van de 2, is nl. per Office versie verschillend).

Volg dan de instructies die ik eerder gegeven heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan