outlook vast door uitgaande mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Outlook express zit vast door een geblokkeerde uitgaande mail.
Hoe kan ik die wegkrijgen ?
Ik kan die mail ook niet aanvinken.
Hij verschijnt niet in het blauw. Na het proberen om aan te vinken zit outlook vast .
Weet iemand raad ?

Spoor het bestand Postvak UIT.dbx op en hernoem het naar Postvak UIT.dbx.oud. Start OE daarna opnieuw op.

Groetjes,
Bennie

Op je harde schijf, m.b.v. "zoeken". Als je XP hebt, zijn het waarschijnlijk verborgen bestanden. Maak verborgen bestanden eerst zichtbaar via configuratiescherm\mapopties\weergave. Vinkje weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden, etc." en "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven".

Groetjes,
Bennie

Klik op start/zoeken/bestanden of mappen. Deze manier is van topassing bij Windows 98 en ME.

Groeten,

Ja, het is XP prof. Ik heb de verborgen bestanden weergegeven.
Maar via "zoeken" vind ik dat niet.
Nog enig idee ?

Volgende keer je vraag svp in de goede sectie zetten, er is in Multimedia een sectie Outlook Express.

Open OE. Ga naar Extra\opties\onderhoud. Klik op Archiefmap. In die map staan je *.dbx-bestanden.

Groetjes,
Bennie

Gebruik je Outlook of Outlook Express? In je oorspronkelijke vraag gebruik je beide.

Ik volg dus het pad dat is opgegeven in die archiefmap maar ik geraak niet ver omdat ik de map "local setttings " niet vind.

Die moet in je verkenner zijn te vinden:

C:\Documents and Settings\<jouw naam>\Local Settings\Application Data\Identities\{allerlei nummers}\Microsoft\Outlook Express

Groetjes,
Bennie

Ik snap er niets meer van :
Dus via verkenner geraak ik tot hier :

C:\Documents and Settings\<jouw naam>

Maar die local settings zijn nergens te vinden.
Ik heb ook uitgevinkt zodat hij de verborgen archieven zou weergeven. Toch vind ik ze niet .????

Vraag verplaatst van diversen naar outlook express.

In het vervolg een betere sectie zoeken voor je vraag a.u.b.

claudine algoet,

Dit is wat je moet doen:
Start even op in de veilige modus (op F8 tekken bij het opstarten van de pc) en dan kun je het mailtje gewoon verwijderen zonder probleem van de "postvak uit".

Geplaatst door claudine algoet
Ik snap er niets meer van :
Dus via verkenner geraak ik tot hier :

C:\Documents and Settings\<jouw naam>

Maar die local settings zijn nergens te vinden.
Ik heb ook uitgevinkt zodat hij de verborgen archieven zou weergeven. Toch vind ik ze niet .????

Ik sta hier voor een raadsel. Start eens opnieuw op. Weet je absoluut zeker dat verborgen bestanden worden weergegeven?

Groetjes,
Bennie

ok, sorry mario

Weet er iemand hoe het komt dat ik die local settings niet vind ?
Ik geraak geen stap verder !
Of moet ik bij "onderhoud" archief misschien de berichten naar een andere map doen gaan ? zou dit een oplossing kunnen zijn ?
In die archiefmap : zie je daar al de berichten ?
eventueel om die te kunnen verwijderen ?

Het vinkje bij verborgen mappen is uitgevinkt. Dat is zeker.
De pc start niet op in veilige modus door F8 in te drukken!
De local settings vind ik nog altijd niet ! Help jongens !

Geplaatst door claudine algoet
De pc start niet op in veilige modus door F8 in te drukken!

Dat kan niet. Je moet achter elkaar gelijk als de pc opstart 10 of 20 keer tikken als een gek op de F8 knop. Dat werkt met elk windows versie behalve met Windows NT.
Welke versie heb je van Windows?

Het is gelukt om in veilige modus op te starten maar het probleem blijft bestaan. Ik kan die mail ook niet verwijderen in veilige modus. Nog eens voor alle duidelijkheid : outlook blokkeert als ik die mail in "postvak uit" wil aanklikken. Ik kan hem zelfs niet aanklikken. Outlook loopt direct vast.

Ook in veilige modus zijn die local settings niet te vinden;

Er is geen virus aanwezig. Gescand bij houscall en Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan