Outlook verwijderd automatisch items in postvak in!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo,

Het is me nu al een paar keer overkomen dat mails in postvak in ineens weg zijn. Dit zijn vaak mails van een week en ouder. Ze staan dan ook niet meer in verwijderde items(waar overigens wel veel oudere mails worden bewaard). Ik weet ook niet waar de mailtjes naartoe worden verplaatst?
Misschien kan ik dit heel makkelijk met een vinkje ergens verholpen worden maar ik weet niet hoe? Kan iemand mij dat misschien vertellen?

BVD!

Mvg Marjan

dat kan niet. Mails verdwijnen niet zomaar, die moet je echt zelf verwijderen.
Wat voor instellingen gebruik je voor outlook? POP of IMAP? Gebruik je die mailaccount vanaf meerdere apparaten (pc's laptops, telefoons, tablets)?

Dat meende ik dus ook. Gebruik POP en alleen maar op deze computer(laptop).

Ik zie nu in het rijtje 'Zoekmappen' staan. Dit is verdeeld in een 3 kopjes. gecategoriseerde emails, grote e-mails en ongelezen email. In het kopje grote e-mails staan ook een paar mails die ik niet heb verwijderd, maar dus ook niet in mijn postvak in te zien zijn. Kan ik die ook terugzetten? En waarom zet outlook ze daar in?

Mvg Marjan

Misschien staat er ergens een regel ingesteld dat wanneer een mail gelezen is, dat deze niet verwijdert word maar verplaatst naar evt. een andere map of ander email account ;)

Ja, de vraag is echter waar. Maar niet alle mails gaan uit postvak in weg. Dan zou alles moeten verdwijnen toch?

Dag marjan,

Wat is op dit moment je provider? Het kan zijn dat je contact met hun op kunt nemen, gezien providers een aparte mailbox hebben waarin verstuurde berichten naar jouw account in opgeslagen worden, als je hun vraagt wat het probleem met het automatisch verwijderen kan zijn, zullen zij dit voor je kunnen oplossen.

Ik ben erachter hoe het komt, outlook archiveert namelijk om de twee weken.
Heb dat nu uit kunnen schakelen maar het is me helaas nog niet gelukt om mijn oude emails terug te krijgen! Weet iemand hoe dat moet?

Gr. Marjan

Hallo bedankt voor je reactie, maar het gaat niet om de verwijderde items.
Outlook heeft ze automatisch gearchiveerd in een map. Daarin staan 2 pst bestanden onder de naam archive.pst en outlook.pst. Als ik dit weer wil importeren naar outlook staan alle mappen erbij behalve die van postvak in. En die zoek ik natuurlijk juist.
Het bestand outlook.pst kan ik helemaal niet openen. Krijgt de melding 'make sure it is not shared'?

Gr. Marjan

Het bestand "Outlook.pst" zal je huidige PST bestand zijn, welke Outlook nu in gebruik heeft. Vandaar de melding. Als je nu het "Archief.pst" bestand koppelt in Outlook in plaats van importeert Zie je dan wel de gearchiveerde mails?
(Bestand > openen > Outlook gegevens bestand > archief.pst opzoeken en openen.)

Bedankt voor de tips Tardis en Crash!

Ik kan het bestand openen maar krijg geen oude mails te zien.
Als je het kopje archiepmappen hebt staan alleen de volgende kopjes in:
- Agenda
- Logboek
- Taken
- Verwijderde items
- Verzonden items

Echter nog steeds geen postvak in erbij?

Gr. Marjan

Doe eens een zoek opdracht op de harde schijf, inclusief verborgen bestanden en mappen met de volgende zoekopdracht;
.pst

Kijk hiermee of er nog meer PST bestanden gevonden worden.

Hallo,

Ik heb de computer doorgezocht maar hij vindt alleen die twee bestanden. Archive en Outlook. Deze had ik beide al geopen. Denk dat oudere mailtjes dan toch echt weg zijn.

Gr. Marjan

Echter nog steeds geen postvak in erbij?

Is het postvak soms niet verborgen. Zie je daar een + tekentje staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan